Ni som plastidippat era hojar

Allroad

Aktiv medlem
Hur många burkar har det gått åt? Jag tänkte köra den stela framgaffeln i en färg och resten av ramen i en annan färg.

Gissar på en flaska för gaffel och kanske två för resten av ramen eller kan det till och med tänkas gå tre?

Tänk hybrid damhoj.

Jag har plastidippat lite grejer och rent spontant är det alldeles för mjukt för att hålla någon längre tid på en cykel som används. Varför plastidip istället för färg? Vill du kunna ta bort det?

Jag har plastidippat lite grejer och rent spontant är det alldeles för mjukt för att hålla någon längre tid på en cykel som används. Varför plastidip istället för färg? Vill du kunna ta bort det?

Ja lite så, för om slutresultatet blir apfult så ska man kunna återställa. Verkar heller inte kräva lika mycket underarbete som riktig färg. Den här hojen har massa skavmärken sedan tidigare och då skulle man behöva spackla och greja = ids inte.

man ska inte snåla med färg när de är plastidip.. är lagrena för tunna så blir det bara en pina i arslet & få bort sen, så bättre & köpa en burk för mycket!

och tänka på att dom flesta ljusa plastidip färgerna behöver en ljus grund färg

Tillbaka
Topp