NICK: Arbetsdag 12 november

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum

oxr

Aktiv medlem
Alla tillstånd för NICK-spåret i Ursvik (Solna-Sundbyberg) är klara så nu drar vi igång innan snön kommer!

Lördagen den 12 november kl. 12 samlas vi på stora parkeringen vid Ursviks motionsgård för att påbörja arbetet med NICK-spåret.

Arbetet kommer samordnas av Eje Tilfors som till sin hjälp har Hans Andersson, Rikard Gothäll, Fredrik Winberg, Staffan Andrée och Erik Waltersson. Dessa sex personer kommer leda arbetet och instruera vad som ska göras.

Mer info på hemsidan: http://mtb.bounceme.net/nick/

hälsningar Oskar, sekreterare i Nätverket Igelbäckens cykelkamrater

Oskar sitter väl i en gran och håller koll så att allt går rätt till. Delegera Ville, man måste alltid delegera... ;)

Jag anstränger mig hårt för att låta bli att bestämma, det är fan inte lätt! :) Jag är bara informations- och kontaktansvarig numera, resten lägger jag mig inte i. Nåja...

Anders kan inte du bygga lite snygga linjer i sumpan? Du har ju bevisligen snickarskills extraordinär. Helt legit är det oxå, inget gnäll o sånt. Fast det kanske rimmar illa med gossen Ruda imagen du jobbat på ett tag nu?

Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> Anders kan inte du bygga lite snygga linjer i
> sumpan? Du har ju bevisligen snickarskills
> extraordinär. Helt legit är det oxå, inget gnäll o
> sånt. Fast det kanske rimmar illa med gossen Ruda
> imagen du jobbat på ett tag nu?

eftersom det är komunal mark och i slutändan komunal regi, så måste man ha "cert" på motorsåg för att få bygga dylika grejjer vid nickspåret (lång hstoria). Det gör att anders nog inte är helt aktuell. Men det kommer bli kul "hinder" vid spåret ändå. =)

Tobbe kan väl länka in sin bild på när anders kvistar träd i hellas? =)

Eftersom vi har tillstånd från kommunen blir kommunen ansvariga om något händer, därför väljer vi att vara lite fyrkantiga.

Har alla slipat sekatörerna och skränkt sågbladen nu? Eller åtminstone klippt naglarna så att de inte bryts? Det lär gå åt handkraft också så man är varmt välkommen även om man inte äger några verktyg. Jag har en hel del verktyg med mig, och jag tror att Hasse som är vår motorsågsman kan behöva lite hjälp att flytta på träd som han fäller.

Vi har påbörjat en liten diskussion på vårt lilla forum på http://mtb.bounceme.net/NICK/ inför lördagens arbete.

Och glöm inte fika!

Yver, vous n`estes qu`un villain. Esté est plaisant et gentil En té Moing de may et d`avril Qui l`accompaignent soir et main. :-DDD

(Vad kan man annars ta till för knep för att bumpa upp tråden?)

Johan S skrev:

> (Vad kan man annars ta till för knep för att bumpa
> upp tråden?)

Je ne sais pas

Ahhh, där är tråden.

Mytis. Jag kan tänka mig att bygga lite hopp:),...Men är heltklart arbestvillig på andra saker oxå...SÄt mig där jag gör mest nytta:)

Vilka kommer då?

För de som undrar vilka verktyg som de skall ta med så är nog räfsa eller kratta de verktyg som det kommer saknas mest av. Det är många ställen där det behöver anläggas ny stig korta partier.

Sekatör är också en bra grej som det kommer behövas många av.

Om man har en grensåg på pinne så man kan såga högt upp är det också ett plus.

Hmmm, jag kan ta med mig en alusåg och en avbitare kanske,..insexnyklar?...:)

Helt ärligt. Min arsenal av skogsverktyg är inte stor. Men någon kanske bor i hus och har så det räcker till flera.

Sen har ajg en liten fråga om tiden. 12 är ganska sent. Det mörknar ganska fort........är vi helt låsta på den?

Ville skrev:
> Sen har ajg en liten fråga om tiden. 12 är ganska
> sent. Det mörknar ganska fort........är vi helt
> låsta på den?

Vi kör på den tiden. Eje och killarna ska träffas lite innan och gå igenom grejer. Det har är bara början, det kommer bli fler tillfällen.

Ville, du får väl passa på att ta en sväng i spåret först. Du har ju åkt det så du hittar ju...

det här är inte enda byggdagen, det är mer en kickoff och målsättningen blir bara att se till att det finns cykelbar stig överallt.

om vi blir 20 pers och jobbar till 15 så skall vi nog få allt av vikt gjort på lördag. Efter det blir det finlirsbyggande och punktinsatser på valda delar av spåret.

Då är jag där 12,......Hehe. näää. jag kommer inte försöka hitta spåret. Jag och tjejjen har redan försökt........Helt livsfarligt. Man kan ju få påkalla skallgång för mindre=)

mytomspunnen skrev:
> Ville och alla andra: Kom en liten stund innan
> tolv (typ kvart i) så kan vi dra vid tolv eller
> straxt efter.
> //
> Erik
>
> Passa på att läsa bästa tråden i happys historia.

Med tanke på alla som skriver i tråden så ser det ut att bli du jag rickard och oxr...:)

Men jag hänger där lite innan. Som sagt. har någon överlager på spadar får ni gärna lyfta med en til mig.

Ville skrev:
> Med tanke på alla som skriver i tråden så ser det
> ut att bli du jag rickard och oxr...:)
>

Långt ifrån alla intressenter skriver eller läser på happy (märkligt va?)!
Oxr, hur många står med på mailinglistan? Måste väl vara upp mot 100 pers nu?
När vi annordnat guidade turer runt den tänkta dragningen brukar de komma 15-30 pers.

Fler än tio kan jag garantera att vi blir.

mytomspunnen skrev:

> Långt ifrån alla intressenter skriver eller läser
> på happy (märkligt va?)!

VAD!?,...nu förstår jag inet riktigt....Du menar alltså att det finns något utanför?. bakom dendär glasrutan??.....Näääääääääää. Det tror jag inte på.

Nu är kärran packad och redo för jobb.

Bilagor

• bosse.jpg
    bosse.jpg
    43 KB · Besök: 24
Lite dålig uppslutning från happyiterna tycker jag.
Är det ingen mer som vill vara med och röja lite?
Lite härligt oldfashion kroppsarbete för andra muskler än benmusklerna lär vara nyttigt för de flesta happyiter:P
Hur ofta får man vara med att forma en stig?

Ville skrev:
> Ni vet att ju färre härifrån som är med ju mer har
> jag att säga till om......VILL NI DET!?....=)
>

Nej nej Ville, du har missförstått. Det är vi arbetsledare som bestämmer vad ni andra skall jobba med alltmedan vi arbetsledare sitter på en stubbe och dricker whiskey och röker pipa:P
Härnedan ser vi oxr:s hemmasvetsade pipa:
PipeSmoker.jpg

mytomspunnen skrev:

> Härnedan ser vi oxr:s hemmasvetsade pipa:

Nänä, mej lurar du inte. Det där är samma pipa som Jeff Jones brukar röka från innan han svetsar. oxr´s pipa är gjord i gjutjärn.

Förresten kan jag medddela att jag inte kommer.

Ville skrev:
> Jag trodde det var en didjeridooh...:)
>
>
> Själv tänkte jag ta med denna och lägga på lämligt
> ställe.

rock250barn.jpg

Nä, det gör jag och vaktmästarn med en
traktor.jpg

// Jocke

Senast redigerad av en moderator:
d9_1.jpg

Pax för att ratta. Mytis kan gå bredvid och "arbetsleda" om han vill. Vem som egentligen har makten torde dock vara ganska uppenbart!

Det skulle vara skoj om alla som har tänkt att komma skriver en liten blänkare här. Både för att se vilka som kommer och för att bumpa tråden ordentligt fram till imorgon =)

Tillbaka
Topp