Nick-spåret

esseven

Medlem
Nick-spåret
Hur lång tid har det tagit för er att köra det? Hela spåret, resp. genvägen. Och vad hade ni för cykel?

Körde hela spåret nu på morgonen, hyfsat torrt i spåret, och jag tyckte jag höll ganska bra tempo med tanke på utrustningen (håll i er) en Nevada hardtail och stelben från -93. Tiden blev 1:01

Nick-spåret
36.26 med HT i torrt väder. Två krascher. Troligen gamla sträckningen. Missar dock alltid att man ska upp i skogen (?) efter ca 9km precis efter 'varvningen'.

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    43.5 KB · Besök: 28
Nick-spåret
37 senast med tung AM-båge utan sadel och SPD. Dämparna upplåsta i DH läget såklart.

Har inte tagit tid med snabbhojjen, men nog skulle man kapa ganska många minuter.

Micke S körde väll på 26 till varvningen. Gissnigsvis 30 till och från parkeringen.

Finns en gammal tråd i ämnet.

Nick-spåret
Körde för första gången i går. Tappade spåret där stigen kommer ut på grusvägen (efter genvägsförgreningen), en pil där vore topp. Cyklade tillbaka och tog därefter genvägen.
Kul stig men jag gick ut för hårt, kroknade rejält i mitten av megabacken, ska man cykla upp för den??
Tack för skyltningen ni som fixar! /Henrik

Nick-spåret
Bra att du säger till var det saknas skyltar. Har man kört runt ett par gånger vet man hur spåret går utan att titta efter skyltarna och då tänker man inte på var de saknas.

Det är nog inte riktigt klart ännu hur den slutliga dragning förbi vägbygget samt eventuellt kraftverk blir. Har dock tänkt att jag skall ta med GPS:en någon dag och fixa en aktuell karta på hur man kan ta sig runt just nu.

Om du tänker på backen efter fältet så stämmer det att den är omöjlig. Finns dock de som tar sig upp där utan att växla ner på minsta klingan fram ;-)

//j

Nick-spåret
I så fall beundrar jag dig, Orbeaman. Jag har aldrig lyckats, inte ens kommit halvvägs. Jag fastnar alltid på samma ställe, det är några stora stenar och jag tror även några rötter där jag aldrig hittar ett bra spår. Då tappar jag farten och sen är det kört. Jag vet ingen som har tagit den. Har något vagt i bakhuvet att ville och mytomspunnen kanske har grejat den men jag vet ingen annan.

Nick-spåret
Hmm, den sandiga backen? Den tar jag varje gång utan problem och jag är inte bra.

Ni menar väl den som ligger intill t-banebron? Isf är den till vänster om den punkt du har pekat ut.

Backen jag menar, som är "omöjlig", ligger på genvägen parallellt med en löparspårsbacke av samma kaliber.

Senast redigerad av en moderator:
Nick-spåret
Försökte köra NICK-spåret idag. Det gick skit. Alla rötter attackerade mig, grenar slog mig i ansiktet. Huvudet var tungt, kroppen kändes som bly i allmänhet. Uppförsbackarna var oövervinnerliga, nedförsbackarna var leriga och inte ett dugg roliga, jag såg dubbelt större delen av sträckan. Halvvägs ville jag bara lägga mig ner och dö, avbröt och linkade tillbaka på grusvägarna.

Sen kom jag på att jag drack rödvin igår. Rödvin kan vara satans påfund, halv flaska rödvin = helkvälls sprit och ölfylla ?

Skall snart återkomma till NICK-spåret. Första delen gav mersmak.

Nick-spåret
Jörgen_A skrev:
-------------------------------------------------------
> Här är genvägsbacken, meter för meter. Jag har
> aldrig varit i närheten att klara den.
>
> http://picasaweb.google.se/jorgen.alfredsson/Backe
> ?authkey=Gv1sRgCJHA1KP4_9eJSQ#
>
> /* Jörgen */

Missar man denna om man kör efter nuvarande skyltning?
Körde första gången häromveckan och känner inte igen den.

/Johan

Nick-spåret
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> ...
> Missar man denna om man kör efter nuvarande
> skyltning?
> Körde första gången häromveckan och känner
> inte igen den.
>
> /Johan

Jupp. Sträckan, som oxå skyltad om än lite sämre, går så här: http://www.opentrailmap.net/viewtrail.php?id=31 (klicka på "visa högsta punkt" så hittar du backen).

//j

Tillbaka
Topp