Nickspåret i Ursvik

scott_scale

Ny medlem
Nickspåret i Ursvik
Jag cyklade nickspåret flera gånger i sommar. Jag gillar verkligen spåret. Det har bra variation med backar och hinder.

Visst är det så att ju mer en stig blir cyklad på desto svårare blir den? Jord försvinner och stenar och rötter kommer fram mer och mer.

Cyklade lite i Hellas och där var det ju bara stora vassa stenar i vissa partier. Hoppas att det inte blir så i Ursvik.

Nickspåret i Ursvik
Jag tycker det är ganska marginellt med nya stenar och rötter men visst har några passager blivit lite svårare, där får du träna lite extra :-) I gengäld har det också blivit lättare på en del ställen där stigen satt sig, rätatats ut eller börjat gå runt ett hinder.

Det kommer inte bli som Hellas.

Thomas

Nickspåret i Ursvik
kul att du gillar spåret

Det tar nog många år innan det blir slitet i ursvik. Vi håller koll på slitaget och det går oerhört långsamt. Förmodligen komer vi få dra om stigen på några ställen, men då pga exploatering och inte slitage.

Nickspåret i Ursvik
gillar den som fan också. snyggt jobbat av alla inblandade.
hur är det med märkningen, finns det planer på att slänga upp lite mer skyltar?
mina första rundor där gick i stort sett bara ut på att hitta stigen. kan ju vara bra att fläska på lite med skyltningen med tanke på folk som är lite nya.
jag kan absolut tänka mig att hjälpa till.

Nickspåret i Ursvik
Roligt att ni tycker spåret är kul!

Rikard har lite skyltar kvar, meddela gärna var du tycker det saknas. Jag kan tänka mig att de kan bli några uppspikade på höstfixardagen som väl snart borde vara, om vi nu inte slår ihop den med vårfixardagen ;-)

/Thomas

Nickspåret i Ursvik
Jag körde själv spåret för några veckor sedan och det var första gången i år tror jag.

Jag tycekr spåret bara blir till det bättre ju mer slitet det blir. Inte just att rötter coh stenar måste komma fram men det känns lite emr som ett spår än som en djurstig.

Djurstigar är fint med. Men inte i Solna på ett populärt cykelspår.:)

Nickspåret i Ursvik
Jag tycker också om spåret men....har problem att hitta i början av spåret. Väl inne i spåret finner man för det mesta skyltarna.

Jag finner starten vid Ursviks motionsgård, men efter någon km tappar jag bort mig. Kanske beror det på alla byggarbeten som bedrivs där.

Skulle vilja se fler tydliga skyltar i början.

Tillbaka
Topp