Nishiki Pro SLD vs. Nishiki Pro Air

Snuten

Aktiv medlem
Länge sedan jag läste ngt om Nishiki. Trodde nästan att märket försvunnit!
Bara för att krångla till det, du har inte möjligtvis övervägt denna?

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag köpte min Nishiki pro SL till stor del för att jag tyckte att den var snygg. Jag hade tidigare I mitt liv köpt en Nishiki Competition i färgen gum metall blue. Tror det var 82 och minns det som att alla älskade färgen och jag tyckte att den var magisk. Min Nishikin pro SL var snygg (upplevde den dock inte som magisk) och jag minns flera som kom fram och berömde den fina cykeln. Mitt råd är sålunda köp den den snyggaste cykeln ifall du uppskattar skönhet eller ifall du vill lära dig att uppskatta skönhet.

jofahjalm

Aktiv medlem
Jag tycker du ska överväga ett krullstyre om du ska köra landsväg. Om du inte känner för krullstyre tycker jag du ska hitta något i stål. Jag hade en Pro, men det var ingen vidare bekväm cykel. Det funkade dock fint, inte så mycket att klaga på förutom att gaffeln var väldigt obekväm och man får lite för pengarna.

Berk

Aktiv medlem
Jag tycker du ska överväga ett krullstyre om du ska köra landsväg. Om du inte känner för krullstyre tycker jag du ska hitta något i stål. Jag hade en Pro, men det var ingen vidare bekväm cykel. Det funkade dock fint, inte så mycket att klaga på förutom att gaffeln var väldigt obekväm och man får lite för pengarna.

Så man ska köra krulstyre utan stål och icke-krulstyre med stål?
Då har jag 2 rätta och 3 fel cyklar.

jonja

Aktiv medlem
Ej sett innan. Jag kommer dock uteslutande köra landsväg. Rush modellen verkar mer åt gravel/terräng?
Om landsväg är fokus så är bockstyre det självklara valet. Kan du tänka dig att stretcha till en pro air så föreslås att du stretchar en tusing till, till Rose pro sl med 105. Lev. visserligen i sept, men det finns fortfarande kvar många fina höstdagar. Nishiki Pro sld har jag haft men det var inte mkt till landsvägshoj, en gåta för mig att de är så poppis som de tycks vara.

Herr Thomas

Aktiv medlem
Jag har en Pro Air. Skillnaden mot SLD är lite lägre vikt och smalare fälgar och däck.
Sen har den tvådelad växel fram. SLD har väl tredelad?
Pro Air rullar nog lite bättre än SLD skulle jag tro.
Idag hade jag inte köpt en hybrid med rakt styre. Bockstyre är så mycket bättre så satsa hellre på en CX eller Gravel.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer