Nishiki

Klevaliden

Ny medlem
Nishiki
Lurar lite på en Nishiki Hybrid Pro SL till våren. Kännde på en sån o den verkar va helt perfekt för mina ändamål.
Vad finns mer som är i samma genré?
Verkar som om den hybriden är den mesta prisvärda? Rätta mig om jag har fel.

Skål!

Nishiki
Nishiki är duktiga på att speca prisvärda hybrider och ingen annan verkar ens försöka konkurrera med dem.

Tyvärr är det väl ett av de mera trista märkena på marknaden men ibland får man ta det (det här är förstås en högst personlig åsikt). (-:

Nishiki
PRO SL är en smidig liten cykel som jag hade nöjet att köra ca 300 bekymmersfria mil under senaste sommaren, ända tills den nu i höstas blev stulen.

Den är nu ersatt med en Nishiki Touring Master PRO med Shimano Nexus 8 (växelnav), och trumbromsar.

Varför det inte blev en PRO SL igen, är att jag inbillar mig att det blir mindre underhåll med en inbyggd vxl. & broms. Men visst är det skillnad på elva & fjorton kilo.
Eftersom jag bara har den till jobbpendling passar den för mig, om jag även skulle nöta landsväg i helgerna kanske PRO SL skulle ha varit ett bättre val.

Nishiki
Merida konkurerar vell närmast med Nishiki. Tyvär ser -06orna ut som skit men om man har tur kan man lägga vantarna på en trevlig -05a istället ;-)

//Peter

Nishiki
Är ju även sugen på vätternrundan nästa år, men man bör fixa v-rundan på en hybrid utan att tappa allt för mycket tid mot en lvg-racer, eller?!

En, typ merida road 901, kan man ju få rätt billigt, men den kan jag ju inte ha som pendlarhoj tyvärr..

Eller varför välja när man kan köpa bägge? :-)

Det blir att gräva djupt i p-boken till våren..

Tillbaka
Topp