No-name fjäder till Marzocchi 380?

trailbiker

Aktiv medlem
Jagar en ny fjäder till en Marzocchi 380 från 2016. Behöver antagligen en 7.7 Nm, i stål eftersom TI-fjädern kostar lika mycket som jag degade för hojen beggad. Om jag har måtten på fjädern, var i Stockholm hittar jag en? Eller i värsta fall internet :)

En relaterad fråga - vet nån vilka 200 mm slag gaffelfjädrar som kan vara kompatibla och eventuella fulmek som behövs? Jag har också en 38 mm Marz från Suntour-tiden men min är ännu lite äldre (888 CR) och det verkar omöjligt att hitta nåt nånstans specifikt för dem, tf tuned har en massa jättespecifika modellår på fjädrarna till gamla Marz, som förvirrar mig.

Sen hittat jag nån på usa-forum som säger att både Fox 40 och Boxxer-fjädrar funkar, där det är oklart men troligt att det handlar om fulmek...

Det var knepigt för mig att googla fram mått och annan spec för olika tillverkare och modeller. Öhlins verkar ha 38 mm rör i sin dh-gaffel men fjädrar specade till Ö är väl troligt svindyra...?

Om jag förstått det rätt dock så är det samma fjädrar till 888 och 380. Med betoning på "om".

Så har jag också gissat att det är. Verkar inte vara så stor skillnad på 888 och 380. Får du reda på nåt bra så är jag också intresserad. Jag kom på att Racing Bike Sweden förmodligen vet allt om detta, om man bara får tag i honom. Jag provar.

Kolla med JBP, jag tror ddet fins fjädrar till 380:in hemma i extra heavy där. Satt på hyrcyklarna för ett par år sen och efter det fanns det lite nya styvare fjädrar över till de gafflarna.

Tack för input - jag har hittat stock grejorna här och där jag med men är mest intresserad av mått och kompatibilitet, jämförelser, möjligheten att nån random billig grej som är lite vanligare på dagens marknad gör samma jobb. Men har de drösar i JBP låter det ju lovande.

Har fortfarande inte hittat några mått, men bidrar med måtten till fjäderm som sitter i min 888 CR 2012 nu. Det är rödmärkt i stål vilket är medium enligt tabellen i ovanstående postning. 473 mm lång, knappt 22 mm innerdiameter och knappt 32 mm ytterdiameter. Väger 311 gram.

Hei.

Jeg har en i titan du kan få gratis. Fikk den av Marzoccchi head mechanic i Hafjell 2014, Pedro. Du betaler for frakten. Kan sende neste gang jeg er i Sverige.
Send PM.

Tillbaka
Topp