nobby nic 2.25 eller 2.4

• Trådstartare Trådstartare ag
  • Start datum Start datum

ag

Medlem
nobby nic 2.25 eller 2.4
skall jag köpa NN 2.25 eller 2.4? har ett par conti vertical på nu och de är 2.3, har jag för mig, känns inte för breda.

Vill minnas att jag läst att NN inte är så breda som det anges, någon som kan bekräfta eller avvisa?

nobby nic 2.25 eller 2.4
Jag körde nu på ett par speed king 2,3" Jag har dock precis inhandlat ett par NN 2,4". Jag tänkte att det skulle vara bra att ha under höst och vinter osv. Jag har ännu inte hunnit montera så jag får väl återkomma i frågan.

nobby nic 2.25 eller 2.4
0range skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tyckte NN 2.4 var ruskigt sladdriga utan
> något sidogrepp överhuvudtaget.

ja det verkar som det är lite olika bud här, vissa säger som du och vissa säger att det varit kanonbra och då pratar de om snakeskin varianten. Är det den varianten som du testat också?

nobby nic 2.25 eller 2.4
Jag har langat på NN 2.4 på bakvagnen och har inte lagt märke till någon sladdrighet. Lite mer trögrullat naturligtvis än 2,25 på asfalt/grus....men det känns bättre på de lite mjukare höststigarna. Lerrenset är väl samma som 2,25, inte världsklass direkt men ej heller dåligt.

(Har snakeskin, vilket jag har konstaterat att det räddar sidorna mycket mycket mycket jmf med schwalbe däck utan snakeskin)

Sladdrighet kan bero på fälgens begränsning?

/JPL

Edit: kommentar om ormskinn

Senast redigerad av en moderator:
nobby nic 2.25 eller 2.4
Kör med 2.4 dom är mindre än man tror. smalare än kenda 2.35 ialla fall. lite mjuka men rätt sköna även på lite halare underlag.

nobby nic 2.25 eller 2.4
Jag hade NN 2.25 orginal på cykeln och sedan Speed kings som mellanspel (nästan oslitna, tillbaka i "bra att ha-lådan"), och nu NN 2.4 . Visst känns det lugnare när man har grundmurad spångest, och kanske är greppet bättre. Men med samma tryck (brukar köra 40 psi) som 2.25orna tycker jag allt att däcket svajjar ganska mycket mera i sidled, när man kör på skrå etc. Och däcksidorna "sväller över" rätt rejält. Känns som man borde haft bredare fälgar än orginal för dessa. Och snakeskin kanske, mina är utan. Greppet, tja, det är väl helt ok, jag har för lite koll på sånt. Mycket bättre än speed kingsen åtminstone, de kändes ganska farliga i lera, man åkte hit och dit utan mycket styrsel. Nästa gång vill jag nog testa däck med styvare sidor, för att se hur det blir.

nobby nic 2.25 eller 2.4
Jag har testat N.N 2.4, 2.25 och 2.1. Jag tycker 2.25 är bästa kompromissen av ballongig luftkammare, svajighet i sidled samt punka säkerhet. 2.4:orna är visserligen mjuka och sköna men de blir väldigt runda på mina fälgar (Mavic 717 och Crossride XL) vilket resulterat i uppsnittade sidor och svajiguppförande i högre fart. Körde ett tag med 2.4 fram och 2.25 bak vilket funkade fint.

Tillbaka
Topp