Nobby nic 2.25 fram och race king 2.0 bak

Lonely

Aktiv medlem
Är det en ok kombo? Har race king 2.0 både fram och bak på ena helstela. den rullar som en dröm på asfalt och mkt trevlig på stigen. På andra helstela sitter nobby nick 2.25. Rullar riktigt dåligt på asfalt, i skogen har jag ej hunnit testa än (Nyköpt begagnad hoj) men gissar att dom är super där.
Kan jag kombinera dessa däck och cyklar så att dom rullar lite mer drömlikt på både stig och i stad? Eller måste jag köpa nya däck?

håller med. men nobby nic har i mitt stall lika bra rull som även lättrullande mountain king, men bättre sidogrepp på rullgrus och liksom på våta rötter.

låter som dina nobby nic hämmas av något. snikmodell av däcket eller kanske tiockväggig butylslang?

håller med. men nobby nic har i mitt stall lika bra rull som även lättrullande mountain king, men bättre sidogrepp på rullgrus och liksom på våta rötter.

låter som dina nobby nic hämmas av något. snikmodell av däcket eller kanske tiockväggig butylslang?

dom kanske är gamla eller nåt. Satt på en cykel jag köpte i helgen. Vet inte ol det är skillnad på vikbar och ej vikbar modell. Ska ta isär allt och göra rent och justera bromsarna och sen se hur det rullar. Nu var det som att rulla med dubbdäck på asfalt. Skitskum känsla.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp