Norrbärkebiken 2008

Tobbeman

Ny medlem
Norrbärkebiken 2008
Hej!

Den 10:e Maj är det åter dags för den lilla härliga tävlingen Norrbärkebiken 2008.

En perfekt start på säsongen eller uppladdning inför Billingeracet.

Mer uppgifter finns på:
http://www.nsk-skidor.com/Biken/biken.htm

Anmälan via epost till:
skimaraton@nsk-skidor.com

Har ni frågor här i forumet ska jag försöka svara så fort jag kan.

Väl mött i skogen!

Tobias Bäckström
Norrbärke skidklubb

Norrbärkebiken 2008
Hej
det skulle vara bra om ni skrev lite om banan. Vilken slags terräng är det? Klarar man sig på tävlingsdäck, typ "Racing Ralph"? Är det många tunga stigningar?

Bra med ett lite kortare lopp inför långloppscupen!!

mvh
Sigge

Norrbärkebiken 2008
Tävlingen är jättelätt och mycket grusvägen men lite skogstig.. Satsar på bra och lätt rulla däck!!
Racing Ralph funkar bra..

Förra året vann jag och körde med Maxxis Crossmark

Norrbärkebiken 2008
Hej!

Det är som the_TnT skriver, mestadels grusväg och kortare partier stig. Några längre tyngre stigningar är det väl egentligen inte, ett fåtal kortare stigningar och några slakmotor.

Vi brukar precis innan tävlingen avgöra om vi ska ta med ett ytterligare stigparti. Vissa år har det varit för blött bitvis av stigen, då har vi lagt om de ca 2 km som stigen utgör.

Kommer du och kör?

Glömde skriva men ni kanske redan vet att tävlingen går i Smedjebacken, södra dalarna.

Norrbärkebiken 2008
Trevlig bana i vackra omgivningar. Tuffa backar i första tredjedelen. Ingen teknisk stig.

För de som är sugna, inte jag, kan man köra på cross om det är tillåtet.

Ett välordnat arrangemang som rekommenderas varmt.

Norrbärkebiken 2008
bengt skrev:
-------------------------------------------------------
> Trevlig bana i vackra omgivningar. Tuffa backar i
> första tredjedelen. Ingen teknisk stig.
>
> För de som är sugna, inte jag, kan man köra på
> cross om det är tillåtet.
>
> Ett välordnat arrangemang som rekommenderas
> varmt.

Tack bengt, kul att höra att vårt arrangemang är uppskattat.

Det är ju så att vi har en erfaren och kunnig arrangörsstab, främst när det gäller vår skidtävling: Norrbärke SkiMarathon. I år hade vi över 340 startande.

När det gäller cykeltävlingen vi arrangerade ifjol lockade den enbart ca 40. Detta har lett till en diskussion i klubben om dess vara eller icke. Vädret misstänker jag var en orsak ifjol, det var inte mer är 8 grader varm och regnet hängde i luften. Vi har nu sagt att vi gör ett rejält försök i år. Vi har bland annat försökt nå ut bättre i år. Är lite nyfiken på om många hört via en klubb eller fått eget mail om detta arrangemang?

Vi vill gärna få in synpunkter på tävlingen. I fjol fick vi bland annat att det skulle vara mer stig. Vi hoppas därför kunna ta med tidigare nämnd slinga som vi de två senaste åren fått skippa.

Hur tycker ni den ligger i tid i år?
Är det för dyrt att delta?
Gärna andra synpunkter mottages tacksamt.

Norrbärkebiken 2008
Just nu är det snustorrt i skogen jämfört med i fjol. Hoppas att det går att lägga till stigen som du (Tobbeman) pratade om. Tror inte att priset på tälingen är så avgörande. Ju mer info det finns på webben, desto intressantare blir det, mao om ni kan lägga ut banprofiler etc så kan säkert fler bli nyfikna.

Jag skall försöka locka med 3-4 personer från Västerås så vi blir några stycken....

Norrbärkebiken 2008
Tobbeman skrev:
-------------------------------------------------------
> I fjol fick vi bland annat att det skulle vara mer
> stig. Vi hoppas därför kunna ta med tidigare
> nämnd slinga som vi de två senaste åren fått skippa.

Blir stigen med?

Ser ut att bli kalasväder till helgen!

Norrbärkebiken 2008
Stigen blir med. Hoppas ni kommer gilla banan. Som jag skrev tidigare var det några synpunkter att det var för lite stig. Vi börjar med att ta med denna "snutt" i år så får vi se om ni vill ha mer!?

Norrbärkebiken 2008
Hej!

Ser ut att bli strålande väder imorgon.

Just nu är det ca 25 anmälda till tävlingen. Vi hoppas på uppåt 80 startande.

Är det någon här på forumet som bestämt sig för att komma?

/ Tobbe

Norrbärkebiken 2008
Om du avser Norrbärkebiken med din fråga så är svaret nej. Det ska bli kul att testa. Hoppas att det rasar in fler som efteranmäler sig så att vi blir några stycken som kör.

Norrbärkebiken 2008
Ja det var NB jag menade. Det brukar dyka upp 80% och efteranmäla sig. Blir det sedan fint väder kanske det blir ännu högre andel.

Har du kört många andra lopp?

Tillbaka
Topp