NorrbärkeBiken

• Trådstartare Trådstartare Tobias Bäckström
  • Start datum Start datum
T

Tobias Bäckström

Guest
NorrbärkeBiken
Hej!

Ville ta tillfället i akt att göra lite reklam för vår fina mountainbiketävling den 12:e Maj.

Starten brukar gå vid 11-tiden och ca 1.30 senare har täten avklarat det 42 km långa loppet i lagom kuperad terräng, mestadels grusväg och minre stycken stigar.

Loppet brukar varje år samla ca 70 startande till Smedjebacken i södra dalarna. Hoppas med detta inlägg att locka lite fler startande. Tycker själv att loppet ligger perfekt i tid för en kortare genomkörare i början på säsongen!

Sprid gärna denna info till de ni tror kan vara intresserade och varför inte utmana varandra!?

På vår hemsida kommer inom kort en inbjudan finnas med all nödvändig information.

Hjärtligt välkomna önskar Norrbärke skidklubb.

Hemsida: http://svenskidrott.se/Organisation.asp?id=29703

Edit av the_TnT: 12:e maj, inte 19:e.

Senast ändrad:
NorrbärkeBiken
Hej!

Ville bara göra alla observanta på att tävlingen är flyttad till 12:e Maj. De klasser som kommer köras är Dam och Herr, båda motion.

Inbjudan finns nu på vår hemsida: http://svenskidrott.se/Organisation.asp?id=29703

I inbjudan står fortfarande 19:e men det är alltså den 12:e som gäller.

Väl mött!

Norrbärke Skidklubb

NorrbärkeBiken
Yes, jag får se om kan kan klara sig från jumbo, (Typ)

Mindre styckan stigar, satsar på MTB:n så jag får ha mitt härliga ricer. Har inte lärt mig stig, nere i bocken än och snart får racern sina Vittora och då är det kört i alla fall.

Lagom nära och en distans som inte för mig är ett styekrprov, men Norrbärke är väl typ Smedjebacken. Kyrkan i Smj är väl Norrbärke kyrka, och är det Smedjebacken kan det vara rejält kuperat.

NorrbärkeBiken
Allt var klappat o klart skulle betala in.
så sket det sig..

Siktar på nåsta gång...
Kanske en HAPPY RIDE nån helg annars ;-)

Roger
Stockholm

NorrbärkeBiken
Jag funderar på att köra. Kan man passa på att hälsa på föräldrarna i Smedjebacken oxå. Ska bara kolla om datumet funkar. Om någon tänker köra bil från Sthlm och har plats så vore det ännu mer intressant.

NorrbärkeBiken
Jo visst är det lite kuperat, mest långsegt i början och lite brant i slutet. En backe för att få upp pulsen och en för att suga det sista ur kroppen ;)

NorrbärkeBiken
Tycker "marginal" och "Jan Ulrich" kan ta en lördagstur ihop upp till Dalarna.

Borde vara skönt att slippa kungliga huvudstaden för ett tag!

NorrbärkeBiken
Var ut och kollade banan igår. Måste säga att den blivit lite mer teknisk i år. Det har nämligen varit två typer av motorfordon ute och härjat.

Dels har de kört med timmerbilar när skogsvägen inte riktgt var farbar vilket resulterat i ca 2 km trixiga djupa spår att undvika. Fordonstyp två är de tvåhjuliga sakerna som folk med för lite pulver i benen sätter sig på och gärna gasar sönder hårt och bra underlag. Vad kan det vara för nöje att inte få köra slut på sina egna ben utan istället få dra i sig en massa avgaser!? Sträckan de härjat på är också ca 2 km.

Personligen tycker jag banan blev lite intressantare, inte lika lättkörd som förut, även om jag inte gillar att de kör sönder!

Är det någon annan som har erfarenhet av dessa marodörer och vad man kan göra åt det?

NorrbärkeBiken
Vad kul, du blir nog den besökare som kommer längst ifrån, om du åker från Stockholm.

Hoppas du kan locka med dig någon mer!? Fler här på forumet som kommer?

Banan ska vara bra uppmärkt, i de vägval som kan uppfattas svårare har vi personal, om jag minns rätt är det på tre ställen. Vätska och banan finns även det på tre platser.

Så länge du inte ligger först eller sist så lär du hitta rätt runt banan, finns nog många som åkt tidigare utefter banan.

Hur känns formen? Siktar du på nån speciell tid?

Välkommen och lycka till!

NorrbärkeBiken
Den här gången, då j**lar!!!

Har åkt turen två gånger, första gången ramlade jag efter ca 200 meter o fixade ett fint jack i vänster knä(är fortfarande kvar). Andra gången, förra året punkterade jag efter halva, lagade punkan, men när jag drog ur pumpen så följde en del av ventilen med. Så det var bara att börja gå, som tur var så fick jag en ny slang av en vänlig medtävlande efter en 1/2 timmes promenad.
Men jag ger mig inte...
I år då j**lar!!!

NorrbärkeBiken
Det är samma lopp som några år startat vid Claesons. Vi har samma bana men start och mål är flyttad till Hagvallen, observera detta ni som kört de senaste åren!

Anledningen är att vi i år igen ska försöka med Barnens bike. Den var betydligt besvärligare att anordna i Moga, området vid Claesons cykel. Så har ni ungar som är sugna att cykla, ta med dem oxå!

Kul att höra att det är några här på forumet som kommer! Hoppas ni får en fin tur!

NorrbärkeBiken
Hej Tobias.

Tack för en trevlig tävling. Bra att annonsera här, annars hade jag aldrig hittat tävlingen. Väldigt bra skyltning av banan var det.
Otrolig tur med vädret, två regn på vägen från Borlänge. Men under loppet bara två droppar i Kärrgruvan.

Jag skulle köra max hela banan men den nästan brutala starten fick mig tyvärr att slå av på farten lite då jag blev rädd att ta ut mig. Nästa backe upp mot kraftledningen var inte sämre. Efter sista kontrollen kände jag att jag hade mycket kvar i kroppen, den sista backen som en medtävlare hade skrämt mig för, var mycket kortare än jag trodde så jag landade på 2 timmar vilket var bättre än jag hade hoppats på.

Jag brukar säga att en bra tävling är när man får använda alla växlar på cykeln och det fick jag.

Var det någon annan från happy där. Satte upp en lapp på bilen men ingen anmälde sig.

Senast redigerad av en moderator:
NorrbärkeBiken
Bra arrangerad liten tävling.Rolig bana för att bara vara grusväg och skogsvägar utan några tekniska inslag.Lägg till lite tekniska stigar så tror jag att deltagar listan skulle öka.
Tack för en trevlig tävling!
/Mattias

NorrbärkeBiken
Hej!

Kul att ni gillade tävlingen i stort. Vi tar till oss av synpunkterna och ska se över vad vi kan göra till nästa år.

Hoppas vi ser er på startlinjen då igen!

Tack till er som deltog!

Bästa hälsningar
Norrbärke SK

Tillbaka
Topp