Nostalgibilder - den stora tråden

Robin Wallner, Sandudden Ekerö, 2001

rob7.jpg

Japp, det är Scotten och min gamla Boxxer 151. Robin hade ingen egen gaffel tillgänglig vid tillfället så vi chansade med 151:an och det funkade.

Tjena!

Hmm.. -99.. -00 körde jag min första DH-tävling, SDN-cupen i Väsjöbacken. Så tufft att droppa in i halfpipen.
Har minne av takdrop och folköl också. Även en smått ökänd kväll på Lion som snabbt förflyttades till Löwenbreuw.
Det är alltså snart 19 år sedan, fööök me..

happymtb.fr sa:
Var han med i teamet eller bara wannabe?

Har för mig att han jobbade som säljare på Sunn. Det var väl en Växjö-firma som importerade dem? Han var väl ganska snabb, hade ju tävlat i MX och så. (detta besvarar ju i och för sig inte din fråga, men hallå, det är ju happymtb, detta)

Glömde: coola bilder!

Senast ändrad:
Kul tråd :-)
Ingen actionbild direkt men från grillkväll hos föräldrarna 2006:

DSC00863.jpg

Kona dominerade i släkten. Den röda som står 3: från vänster ägdes för övrigt av syrrans sambos son, Kim, som lite senare vann både NM och SM i downhill.

R sa:
happymtb.fr sa:
Var han med i teamet eller bara wannabe?

Har för mig att han jobbade som säljare på Sunn. Det var väl en Växjö-firma som importerade dem? Han var väl ganska snabb, hade ju tävlat i MX och så. (detta besvarar ju i och för sig inte din fråga, men hallå, det är ju happymtb, detta)

Glömde: coola bilder!
Mattias jobbade på Cannondale. Han körde däremot för Sunn ca 97-00? Vi träffades cirka 1993 och kuskade runt en del i Eksjö CKs gamla Ford Transit. Vi har fortfarande sporadisk kontakt, men han cyklar inte så mycket längre.

tmalm sa:
Ber att få rekommendera " the moment" på redbull tv.
Brant, huck, skinnies, 540styren och 17mm fälgar.

/T

Tack för bra tips! Då är det alltså inte helt kört ännu... ?

Mvh "gubbe" som gillar både retro och nya cyklar. ?

EST sa:
Jaha ja inget som mäter sig men å andra sidan utspelade sig detta 10 år tidigare ca -94 & mestadels på helstela cyklar. Minns när dualslalomen började i Stockholm men jag hade inte råd att köpa gaffel...
Vi hoppade mest runt på lastkajer & lekplatser mitt högsta dropp i stillastånde till platt var ca 1,8 meter men helstel cx cykel. Det var GT Zazkar le som gällde då. Så lite bilder som jag redan postat i min Gt tråd men men . Här är jag & polareg Göran för 21 år sen när vi var unga å inte så feta , han är visst fortfarande lite undernärd men ändå.
Å det mesta gick av på den tiden med ramar styren styrstolpar sadelstolpar trampor vevlager & ja ramar med & de svetsades ihop då med för en jävla gt ram gick lös på 7 papp på den tiden.

lek i grusgropen

Göran

Jag

Kolla de fina hemgjorda benskydden läder & liggunderlägg varma NÄÄÄÄ

Hoppar lite bakhjul :)

Jag gör Kines ner för en mur

Göran kör ett sidohopp

Göran hoppar runt på lite bord på den tiden kom man upp direkt på bordet knappast nu...

XT pedaler med clipps de var riktigt sköna när man slant minns att man såg smalbenet ca 7 cm efter att jag gjorde sådär å slant.

Här lekte vi på en lekplats som tillhörde nåt frireligöst ställe ( när det var stängt ) de löste det med att sätta upp ett staket däruppe, svinen.

Mitt vapen på den tiden som jag fortfarande kör med ibland :)

Så inte som H. men alltid nåt :)

Länk till min GT tråd

http://happymtb.org/forum/read.php/1/2585648/2789463#msg-2789463

Finns en bild med på en fräsig hoj som det nu sitter bock på? Blev förvånad att se den så långt tillbaka.

Plus att tråden kanske behövs högre upp för att folk ska sluta hata och bråka i typ alla andra trådar. :)

Vissa drop/hopp som syns på bilderna är helt loco.

H. sa:
jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är hemma från jobbet med man cold och
> kräver att sagan fortsätter" Jag hoppas
> verkligen inte happyredaktionen har dödat något
> vackert genom sin skamlösa kommersialiseringen av
> konsten. Ett gammalt indianordspråk är att det
> är lättare att få en kamel genom ett nålsöga,
> än en artikel av värde genom happys redaktion.

Haha, jag lovar att de inte dödat kreativiteten. Det här kommer bli utmärkt och jag garanterar att du kommer bli nöjd över resultatet. Däremot så kommer det dröja lite innan artiklarna postas, dels för att de först måste skrivas och sen för att det är tänkt att de ska postas vid ett passande tillfälle.

Men det behöver ju inte betyda att tråden ska dö! Måste ju finnas massa folk med roliga bilder i arkiven! Och även jag har nog en hel del att bjuda på som inte kommer med i artiklarna men som är kul att lägga upp ändå.

Jag har väntat i fyra år snart. Hur går det? Bra med deg från happyredaktionen?

Ja alltså den här sagan förtjänar att få en värdig avslutning, backar Jofa här.
Att få ihop säcken liksom, knyta ihop hela huck-eran med det Robin gör nu och hintarna till en viss Söderström som nämnts tidigare i tråden.

Senast ändrad:
Simster var min cykelmek i flera år på Sportson men sadlade sedan om till mekaniker för lastbilar. Bygger mest rejsbilar nuförtiden men cyklar då och då med robin enligt Insta.

H. sa:
Kalle ville hoppa störst. Nästan dumdristigt stort. Från medborgartorget ner mot fatbursparken finns en enorm dubbeltrappa med flera meter lång mellanplan. Detta tyckte Kalle var värt ett försök. Full fart. Full krasch. Och ett antal tänder färre i munnen. Och efter det gick han under namnet Kalle TandLös, alltså Kalle TL.

Tjena!

Han försökte inte dubbla då, det hände med hans ilion hade varit rätt vågat att försöka få upp farten med den utväxlingen*.
Han gjorde bara ett lätt hopp ut men kolfiberstyret på hans Ilions pallade inte trycket. Det hade väl varit med om en del och kolfiber på den tiden var inte riktigt lika pålitligt.
Smällen hände väl dessutom innan trappdubblingarna blev riktigt stora. Måste ha varit 2001 för det var innan jag flyttade till Sthlm.

*Inte för att han hade så mycket bättre utväxling på .243an (tror jag det var) när han väl dubblade trappan.

Edit: Artikeln på Frost har försvunnit. Däremot finns den om hur Ricky fick smeknamnet Blueballs.
http://anulaibar.com/frost/buzz/bs/ricki/index.php

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp