Notis: Återkallelse av Shimanosnabbkopplingar

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Det dök just in en pressrelease som känns viktig att berätta om. Shimano har upptäckt att axeln på snabbkopplingar som levererats med vissa framhjul/nav i vissa lägen kan gå av. Det rör sig både om nav och hjul som kommit på kompletta cyklar och dylika som sålts lösa. Läs mer

Undra om detta gäller mitt framnav som jag fick för TVÅ dagar sen!
Ultegra HB6500..

Satan!
Men jag är dödsförraktande och cyklar ill min lbs.

Edit: Jag hade ett kontroll-klistermärke på min snabbkoppling, yay!

Senast redigerad av en moderator:
Får väl kolla sambons nya XT-nav då så att jag inte blir anklagad för mordförsök eller nåt liknande...

Senast redigerad av en moderator:
hm , har bestället ett framnav ifrån cc,
tror ni att dom bytar ut grejorna eller? måsta man vänta o sånnt nu igen?

Med 99% säkerhet så är det ju ett som är OK eftersom det levereras NU. Shimano lär ju inte fortsätta skicka ut felaktiga nav..

Maila dem och kolla om du är osäker.

Fan, jag har exakt ett sånt där svart 5501-nav, och snabbkopplingen har silverfärgad axel och inga kontrollmärken av något slag.. MEN jag köpte det navet den 3:e december 2004 ... och återkallelsen gäller nav levererade efter 1 nov 2005, då borde jag klara mig??

Ööhh, har inte Shimano kontaktat alla sina försäljare?? Jag var in på InterSport här i Gävle idag, och de i butiken såg ut som levande frågetecken när jag ville byta min snabbkoppling, men de skulle ringa Shimano på måndag och kolla sen hoppas jag på att jag ska få en ny...

Tillbaka
Topp