[Notis] Enduro Sweden Series startar 4 maj

Jag läste här eller kanske va det i den andra tråden ang träning eller inte på sträkorna innan själva tävlings dagen är.

Ni kanske skulle prova att göra som dom gjorde i första säsongen av EWS, där körde dom olika regler på varje del tävling. Sträckorna var tillgängliga innan tävlingen och på tävlingarna i Frankrike körde dom sträckorna utan någon träning, o någon så fick dom bara lov att köra igenom ss en gång.

Det hade kanske vatt något som man hade kunnat prova första säsongen, så får man se vilket format som vi gillar och köra på det nästa år.

Bara min tanke på det, vad tycker ni?

Det är väl lite så det kommer bli också. Man har gjort på olika sätt i olika länder, fransmännen har kört mycket blint eller bara en genomrullning medan italienarna har kört massvis med träning, italienarna bandade väl upp en tävling flera månader innan rejs förra året.

Det där med true spirit of enduro finns egentligen inte man har helt enkelt gjort på olika sätt på olika ställen och EWS löste det genom att låta arrangörerna välja själva (inom vissa gränser). Jag tycker det är en bra ide, CES har en del av sin bakgrund i olika svartrejs runt om i landet och jag tycker att man kan fortsätta i den anda som har rått hittills och låta varje arrangör styra en del själv. Det handlar ändå om att träffas och ha kul, cykla roliga stigar och sen spetsa till det hela med ett ordentligt rejs:)

Det blev många landningar på huvudet och även många bärs under höghöjdslägret inför detta. Har jag fattat det rätt om jag tror att man kan bli medlem i CES och genom CES köpa en base licens? Om inte, vilken billig klubb tillåter mig (miss)representera er. Mina främsta förmågor är att bete mig, styrfylla och spektakulära vurpor.

Nu finns den första av två Inför CES-artiklar ute på framsidan!

kristin_falun-448x336.jpg

Om du hängt med i mediabruset de sista åren har du förmodligen inte missat det totala media- och marknadsföringsgenomslag som tävlingsformatet Enduro fått. Ordet syns såpass ofta att en del till och med börjat kalla det Trenduro. I år körs för första gången en svensk serie inom disciplinen och i den här första Inför-artikeln tar vi en titt på själva konceptet Enduro och historien bakom den svenska scenen. Och vad skiljer Enduro och Rally egentligen?

Läs mer: http://happymtb.org/

jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Det blev många landningar på huvudet och även
> många bärs under höghöjdslägret inför detta.
> Har jag fattat det rätt om jag tror att man kan
> bli medlem i CES och genom CES köpa en base
> licens? Om inte, vilken billig klubb tillåter mig
> (miss)representera er. Mina främsta förmågor
> är att bete mig, styrfylla och spektakulära
> vurpor.

Nej CES är ingen klubb, så om du vill tävla i serien behöver du
a) gå med i en klubb (om ingen bra finns där du bor så kika på CF Fricyklisterna)
b) be licensansvarige på denna klubb fixa en licens åt dig, Elite för tävlingsklass eller Base för sportklass
c) gå med i CES (100kr)

Dina förmågor låter klart underskattade för övrigt. :)

Öh jo så här är det jag har glömt vad jag skrev för unikt på ces formuläret nåt om att "krypa genom Tyskland baklänges". Kan jag skriva det och se mig själv som identifierad? ha ha ha ha

Westman skrev:
> jofahjalm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det blev många landningar på huvudet och
> även
> > många bärs under höghöjdslägret inför
> detta.
> > Har jag fattat det rätt om jag tror att man
> kan
> > bli medlem i CES och genom CES köpa en base
> > licens? Om inte, vilken billig klubb tillåter
> mig
> > (miss)representera er. Mina främsta förmågor
> > är att bete mig, styrfylla och spektakulära
> > vurpor.
>
> Nej CES är ingen klubb, så om du vill tävla i
> serien behöver du
> a) gå med i en klubb (om ingen bra finns där du
> bor så kika på CF Fricyklisterna)
> b) be licensansvarige på denna klubb fixa en
> licens åt dig, Elite för tävlingsklass eller
> Base för sportklass
> c) gå med i CES (100kr)
>
> Dina förmågor låter klart underskattade för
> övrigt. :)

Helt rätt förklarat!

mange83 skrev:
> Öh jo så här är det jag har glömt vad jag
> skrev för unikt på ces formuläret nåt om att
> "krypa genom Tyskland baklänges". Kan jag skriva
> det och se mig själv som identifierad? ha ha ha
> ha

Hehe, jag såg det :) Det går fint!

26:e september är en fredag? Det är ju lite osmidigt kan jag känna.

Men är det 26:e som gäller så är det så. Jag åker ner oavsett men håller tummarna för att det blir den 27:e.

En fråga om Gbg tävlingen? Vi funderar på att komma över ett gäng från Danmark. Det är väl inga problem hopps jag?

//H

jofahjalm skrev:
> Danskar!?!?!! Någon måste göra något! Tänk
> på barnen!
Eller tänk på dig som kanske blir passerad en rødpølse tuggande dansk som har druckit gammeldansk till frukost? ;)

:-)
Det kommer gå jättebra Hasse! Håll utkik på hemsidan våran för mer info om GBG. Sen kan du ju gilla Göteborgs Stigcyklisters FB-sida samt Canyon Enduro Series FB-sida så får du info även därifrån.

Stalle

Om man sådär spontant kommit på nu att man kanske skulle impulsa och blåsa upp till Falun och köra CES, hur står det till med anmälningar och licenser etc. när man är så sent ute?

Är inte medlem till serien, har ingen licens och anmälan har ju gått ut... Är det motionsklass som gäller eller kan man lösa antingen sport eller elit även på plats?

Du kan anmäla till sport eller elit på plats, men det är värre i så fall med licensen. Vet inte hur länge vi kan vänta med licensnr till scf :)

Kung Stalle skrev:
> :-)
> Det kommer gå jättebra Hasse! Håll utkik på
> hemsidan våran för mer info om GBG. Sen kan du
> ju gilla Göteborgs Stigcyklisters FB-sida samt
> Canyon Enduro Series FB-sida så får du info
> även därifrån.
>
> Stalle

Låter kanon. Lät som det eventuellt var två, tre stycken som var sugna på komme över ;)

Gött! Ett tips. Det är kul och tydligt ifall man ur serietabellen kan läsa hur det gått i varje tävling, ungefär som man kan i EWS och världscuperna i XC/DH. Alltså att formatet är ungefär

Ställning, namn, klubb, poäng tävling 1 (placering tävling 1), poäng tävling 2 (placering tävling 2)..., totalpoäng

Alltså typ så här
overall-men-620x310.png

bokrantz skrev:
> Soft. Men hur kommer det sig att varken Zacka,
> Oliwer eller Bühler fått poäng från Falun?

De är inte medlemmar i CES?

Kommer Göteborgs-loppet bli ett endagarsevent med träning och rejs samma dag?

Kan ju vara bra att fundera på alternativ för boende redan nu eftersom det är samma helg som bokmässan vilket brukar leda till att det mesta är fullbokat.

IGGE skrev:
> Boka både fredag o lördag, race o träning hela
> lördagen med CES 2014 avslutningsfest på
> kvällen.

Man blev ju inte klokare av det där :P Rejs och träning hela lördagen, men man ska alltså boka upp fredag och lördag ändå?

Är det träning på fredag och rejs på lördag eller är det bara lördag som gäller? Vi ska till och boka boende så det vore bra med ett rakt svar :) Jag har ju mutat min fästmö med att vi ska gå på Ullared, så vi kommer inte bo på ett ställe under hela vistelsen.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp