[Notis] HappyMTB lanserar kalender

Tack för all feedback! Nu har kalendern uppdateras lite:
- När man använder sökfunktionen så ligger kalendern kvar som standardläge. Man kan växla mellan lista och kalender om så önskas.
- Kalendern kommer ihåg vilken månad som visas, så om man klickar på ett event och sen backar tillbaka kommer kalendern visa den månad man senast besökte.

Jag tycker att det behövs en egen kategori för träning. Nu ligger det en mängd evenemang som rör träning upplagda som happyrides. I min bok är en happyride en tur där man pratar medan man cyklar, stannar ofta och snackar skit eller diskuterar vägval, blir glad över ett mekstopp samt fikar på trevliga platser. Att man får bra kondition är mer en bieffekt än ett mål. Min gissning är att de som tränar för att bli snabbare på tävling på motsvarande vis inte heller är lika intresserade av delta på happyrides där de tvingas stå och vänta på en massa skäggiga baggy-tomtar i tid och otid.

Hej!

Hur gör jag för att snabbt återanvända en kalenderhändelse som jag skapat, dvs lägga till en
ny likadan fast med ändrat datum? Många Happyrides återkommer ju regelbundet varje vecka.

Ändrar jag i befintlig så länkar jag ju till samma forum som förra riden, historiken i kalendern blir inte heller rätt...

Vänligen,
Morgan

Jag är inte säker på att det är en bra ide med automatiskt återkommande händelser i kalendern.

Den som kikar i kalendern ska veta att det verkligen är en cykeltur som kommer att äga rum och inte bara något som ligger där automatiskt utlagt som varje tisdag under ett helt år.

Det kanske är en onödig oro, jag vet inte.

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är inte säker på att det är en bra ide med
> automatiskt återkommande händelser i kalendern.
>
> Den som kikar i kalendern ska veta att det
> verkligen är en cykeltur som kommer att äga rum
> och inte bara något som ligger där automatiskt
> utlagt som varje tisdag under ett helt år.
>
> Det kanske är en onödig oro, jag vet inte.

Automatiskt återkommande är ju inte detsamma som att kunna duplicera en befintlig utan att skriva in allt igen. Oftast är det ju bara ett nytt datum och allt annat är som tidigare. Att det kan finnas problem med att kunna kryssa i "återkommande varje vecka för all framtid" förstår jag.

Rattnalle skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag är inte säker på att det är en bra ide
> med
> > automatiskt återkommande händelser i
> kalendern.
> >
> > Den som kikar i kalendern ska veta att det
> > verkligen är en cykeltur som kommer att äga
> rum
> > och inte bara något som ligger där
> automatiskt
> > utlagt som varje tisdag under ett helt år.
> >
> > Det kanske är en onödig oro, jag vet inte.
>
> Automatiskt återkommande är ju inte detsamma som
> att kunna duplicera en befintlig utan att skriva
> in allt igen. Oftast är det ju bara ett nytt
> datum och allt annat är som tidigare. Att det kan
> finnas problem med att kunna kryssa i
> "återkommande varje vecka för all framtid"
> förstår jag.

Precis! Kalendern är ju jättebra men det känns inte så värdeskapande att behöva fylla i
alla fält precis likadant vecka efter vecka, zooma i karta till samma startpunkt osv
när allt jag vill göra är att duplicera min förra HappyRide med ändrat datum.
Typ DragNDrop i kalendernvyn hade varit väldigt smidigt. Att jag måste gå in och editera
forum-inlägget för att lägga till egna hyperlänkar (funkar inte i kalenderinlägget) kan
jag leva med så länge. Men det borde stå något om detta någonstans då Happy verkar krascha
om man försöker; dyker upp felmeddelanden, formuminlägget blir inte sökbart osv...

/Morgan

Aha, såg nu att funktionen för att kopiera ett av sina egna tidigare event dykt upp under
"mina event". Det fungerar precis så som jag hade önskemål om ovan, tack för det!

/Morgan

Morgan M skrev:
> Aha, såg nu att funktionen för att kopiera ett
> av sina egna tidigare event dykt upp under
> "mina event". Det fungerar precis så som jag hade
> önskemål om ovan, tack för det!
>
> /Morgan

Va bra =) Glömde att informera om den nya funktionen i tråden här.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp