[Notis] Hydraulik på Tiagra-nivå.
Shimano släpper hydrauliska landsvägsskivbromsar på Tiagra-nivå.
Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=23527
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BjornR sa:Tycks bara komma i flatmount? Finns det någon adapter för FM till PM?
PM är för 160-skiva som minst va? I så fall är det nog grejen. Utöver att göra något som kräver allt nytt då :)marr sa:BjornR sa:Tycks bara komma i flatmount? Finns det någon adapter för FM till PM?
Vad attans är flatmount? Ja förstår ju vad det är, men vad är grejjen?
Rattnalle sa:PM är för 160-skiva som minst va? I så fall är det nog grejen. Utöver att göra något som kräver allt nytt då :)marr sa:BjornR sa:Tycks bara komma i flatmount? Finns det någon adapter för FM till PM?
Jag hade precis bestämt mig för att det inte behövdes, nu är jag inte alls lika säker :)xyz-saft sa:Fint! Får känslan av att det snart är dags för ny pendlare!
gabbeon sa:När blir hydraulbromsar geoapproved?
Rattnalle sa:PM är för 160-skiva som minst va? I så fall är det nog grejen. Utöver att göra något som kräver allt nytt då :)marr sa:BjornR sa:Tycks bara komma i flatmount? Finns det någon adapter för FM till PM?
Nädå, det funkar med 140mm (lite beroende på hur låga tapparna är givetvis).Rattnalle sa:PM är för 160-skiva som minst va?
Peter_K sa:Ohhh, äntligen! En vinter till med nuvarande vajerbromsar och sen får det bli byte till det här.
åberg sa:Peter_K sa:Ohhh, äntligen! En vinter till med nuvarande vajerbromsar och sen får det bli byte till det här.
Ohhh, äntligen! Det ska jag genast byta till. Om arton månader. :)
Man hade ju önskat att det likt med vajerdrag fanns någon form av underförstådd standard på kolvarea i oken så man kunde kombinera back and forth som man behagade.BjornR sa:Ni kommer att behöva köpa nytt ramset för att kunna köra med bromsarna om Shimano inte släpper IS/PM till FM adapter eller släpper oken med PM-fäste.
BjornR sa:Ni kommer att behöva köpa nytt ramset för att kunna köra med bromsarna om Shimano inte släpper IS/PM till FM adapter eller släpper oken med PM-fäste.
Stumpy sa:BjornR sa:Ni kommer att behöva köpa nytt ramset för att kunna köra med bromsarna om Shimano inte släpper IS/PM till FM adapter eller släpper oken med PM-fäste.
Är det inte sådana här du efterfrågar?
http://www.chainreactioncycles.com/shimano-mount-adaptor-front-post-to-flat-road/rp-prod137892
http://www.chainreactioncycles.com/shimano-mount-adaptor-rear-post-to-flat-road/rp-prod137893
emmer sa:BjornR sa:Men eftersom det var shimano som "pajade" den underförstådda standarden på vajerdrag så är det väl för mycket att hoppas på i detta fall :-)
Det är möjligt att de inte är komplatibla, men i princip alla andra shimano-ok är väl kompatibla med alla handtag? Med reservation för att jag inte hängt med senaste åren.