Notis: Jompers mässfavorit

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Efter Rikards sågning igår så tog jag lite paus från förvärvsarbetandet idag på eftermiddagen för att se om det verkligen stod så illa till som det verkade på årets mässa. Jag kan inte riktigt hålla med, det fanns faktiskt en och annan godbit som definitivt lockade mig till närmare inspektion. Det som fångade min uppmärksamhet allra mest var en cykel som stod i GTs monter - redan på långt håll såg jag att det var något för mig. Smäcker stålram, singlespeed och sober färgsättning räcker uppenbarligen för att sätta igång mitt begär när det gäller cyklar..

Läs mer

29:ern fanns inte utställd, jag tror inte den ingår i svenska generalagentents sortiment. Ska förtydliga.

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det samma pris på 29ern?

Jag mailade dom om 29:an förra året,
då sade dom att dom bara skulle ta hem 26:an :(

Jepp, GT Peace var även min mässfavorit. Rigid, SS och stål. 29er hade varit pricken över i :-)

piis.jpg ht=447

GTs monter var dock belägen i A-hallen (monter A01:20) mitt bland alla MC-tillbehör och inte vid de andra cykelutställarna i C-hallen. Kanske var det många "cykelbesökare" som gick misste om denna pärla pga att montern inte låg bland de andra.

/Anders

En snuggers liten pärla. Kul att a se att GT iaf försöker ta sig tillbaka till "stigen" såas. 29:an vore onekligen enormt trevlig att pina lite ute i skog och mark...

Visst är Peace fin. Men jag tyckte den var snyggare förra året när det var mörkgrön istället. Riktigt läcker.

29:an saknar skivbromsfäste både fram och bak på 2007 års modell så det är lika bra att den inte tas hit.

jomper skrev:
> 29:an saknar skivbromsfäste både fram och bak

På ramen? Hur fan tänker man då? Det är väl en sak om inte naven är förberedda, även om det också är dåligt. Men en ram i produktion utan skivbromsfäste har ingenting i 2007 att göra, det gäller även CX.

jomper skrev:
> Jag var upptagen med att kika på EBB, har ingen aning.

Hm, om någon som läser detta och har möjlighet att titta eller tom ta lite bilder vore jag väldigt tacksam. Jag vill ju ha gott om plats för gummi i ramen. :)

2008 29:an kommer ha skivbromsfäste har jag läst, årets saknar det för att de ville göra den så cleasom möjligt.

26an har ju skivor från start. Lite konstigt är det.

the_TnT skrev:
> Hur är der med plats för feta gummin i ramen?

Ser inte ut att ha så mycket plats bak.
simg_3956.jpg

Markus F skrev:
> Ser inte ut att ha så mycket plats bak.

Jag tycker längsledden ser helt OK ut, men är det bra i sidled? Det är omöjligt att säga från den bilden?

Trist att de var så lite cykelrelaterat på mässan, hade sett allt på 15 minuter.

Tur att man är såld på mc oxå då...

Kanske ska strunta i att köpa ny mtb och köpa en underbart snygg kolfiber inspirerad hoj istället:
r10001476.JPG ht=353

Snyggast på mässan helt klart, vill ha!

Riktigt snygg och smäcker ram på GT:n. När kommer modellen ut på marknaden? Finns det några europeiska nätbutiker som för GT om man ev skulle vara intresserad av 29" modellen?

Höll förövrigt på med att bygga en ss av en gamma GT ram och hade låtit lacka om den och köpt nytt styrlager men missat den lilla detaljen att GT var en tillverkare som länge höll fast vid U-broms där bak. Då jag är utrustad med ett tålamod som en 5-åring på julaftonsmorgon så är det nog lika bra att jag köper en ny hoj och sparar nerverna :)

EDIT: peace finns listad på wiggle i både 26 och 29 varianten och förväntas komma in i lager i mitten på april. Tror inte att de levererar hela hojar till europa dock.

Senast redigerad av en moderator:
PerJ skrev:
> >Snyggast på mässan helt klart, vill ha!
> Är hojen gravid :-)?

Ja med tanke på hur mycke de kelades med den vet man aldrig ;)

jomper skrev:
> 29:an är billigare än 26:an även i amerika.
>
> 6495:- var rek-priset på 26:an i Sverige från
> butik..

Vart köper man GT i Sverige 2007?

Tillbaka
Topp