Nötskada aluminum ram. Tips mottages

Hej! Köpte en ny cykel och på min första tur monterade jag på en ramväska som tyvärr hade 2st metallringar på undersidan. Dessa gav nöt-liknande märken på ovansidan och de känns som att klarlacken skapats bort.

Eftersom det är en ny cykel (Scott speedster gravel 30) är detta hjärtskärande och är därav nyfiken på hur detta kan åtgärdas... Klarlack?

Mvh,
Magnus

Bilagor

• IMG_20210323_122750.jpg
    IMG_20210323_122750.jpg
    363.7 KB · Besök: 300
Hej! Köpte en ny cykel och på min första tur monterade jag på en ramväska som tyvärr hade 2st metallringar på undersidan. Dessa gav nöt-liknande märken på ovansidan och de känns som att klarlacken skapats bort.

Eftersom det är en ny cykel (Scott speedster gravel 30) är detta hjärtskärande och är därav nyfiken på hur detta kan åtgärdas... Klarlack?

Mvh,
Magnus
Kör lite rubbing och sedan vax? Efter det kan du klistra dit lite skyddstejp för att skydda mot väskans nötande effekt.

Nagellack är bättre än ramväska på just såna ställen. Kjol och läppstift på när du köper nagellacken, så folk inte höjer ögonbrynen.

Löser man upp grejorna först tar de inte så mycket plats. En jersey är i sig t ex inte men än en dl olja.

Tillbaka
Topp