Nu är cactuz fixerad, första provturen avklarad.

cactuz

Aktiv medlem
Senast redigerad av en moderator:
Ja men de verkar nästan lite väl billiga, nåväl jag ska beställa ett par idag om ingen kommer med några direkta varningar här.

Har inte råd med cykel-hjälmen, måste köpa... ehh... mmm... några flaskor rött inför Retarden.

Nu är hjulen beställda, det ska firas med några flaskor rött i helgen (läs: imorgon, jag har ju semester).

Shit vad du handlar. Du ska komma ikapp alla andra här på happy med en cykel för varje disciplin. Skoj! :) Får ta en runda i skogen snart!

//Wibe

Wibe: Ja men va fan om jag ska vinna SM i konsumtion (som Starcus uttryckte det) så måste jag ju köpa en cykel varje månad...
Nästa vecka firar jag tre månader som cyklist så då är det dags för tredje cykeln, dock den första jag bygger själv :-)

Jag är hemma i GBG igen nästa vecka så jag hör av mig så kör vi en tur i Änggården!

Nu ringde precis Heino Cykel i dansk-landet och informerade mig att de inte har hjulen jag beställde annat än i svart, och får inte hem de vanliga förrän i september.
Så det fick bli svarta helt enkelt, kan nog också bli snuggt.

De skulle skickas på måndag, så nu måste jag fixa alla andra delar i början på nästa vecka.

Kan man inte bara köpa bakhjulet?

Det känns som om fixie-byggare borde vara ganska blåsta av cykelfabrikanterna. Kan det verkligen kosta så mycket att bygga nav och hjul? Är det inte ganska så simpla konstruktioner?

fastforward skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man inte bara köpa bakhjulet?

Man vill väl ha 2 st likadana hjul?

fastforward skrev:
> Kan man inte bara köpa bakhjulet?
>
> Det känns som om fixie-byggare borde vara ganska
> blåsta av cykelfabrikanterna. Kan det verkligen
> kosta så mycket att bygga nav och hjul? Är det
> inte ganska så simpla konstruktioner?

Jag behöver hjul både fram och bak på min cykel.

Fick ramen idag, postar bild senare.

cactuz skrev:
> fastforward skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan man inte bara köpa bakhjulet?
> >
> > Det känns som om fixie-byggare borde vara
> ganska
> > blåsta av cykelfabrikanterna. Kan det
> verkligen
> > kosta så mycket att bygga nav och hjul? Är
> det
> > inte ganska så simpla konstruktioner?
>
> Jag behöver hjul både fram och bak på min
> cykel.
>
> Fick ramen idag, postar bild senare.

------- Jag är besviken klockan 23:45 i detta nu, och inga bilder.

Det blev för mörkt igår kväll för att ta bild med mobilen. Men här är den nu.
IMAGE_035.jpg ht=480

Sorry om jag var lite otydlig men jag dissade inte ditt köp av 2 hjul utan undrade bara om ni visste om man kunde köpa ett bara (vilket räcker för mig).

Najs ram, jag köpte precis en likadan fast svart. Lite svårt att bestämma mig för om jag ska försöka mig på någon färgmatchning med det gula eller röda på ränderna eller om jag ska köra helsvart.

Vilka färger tänkte du använda?

Ah ok, det missuppfattades som så mycket annat på internet.

Jag är lite sugen på att matcha med Brooks läder-linda till styret, skinklädd sadel (låta klä om en sadel jag har liggandes) och michelin gp-däck med brun/bronze yta.

Strax klar.
bara en kedja, sadel, lindning (ok ej nödvändigt) och pedaler så kan den cyklas :)

vad blir det för utväxling?
tar du den till semesterbärsen?

flog: njae den är inte klar tills på lördag, annars hade det ju varit en klar utmaning att köra den i delsjön på en happy-ride.

cjmax: ja jag funderade själv på hur länge jag tänkte låta klibborna sitta kvar på, men de ska väl av va?

0range: jag var in på cykel-spec (för första gången) för en stund sedan och letade drev (har ju inget bak ännu) och kedja, men de hade inget hemma...
och sevice-känslan i den butiken kändes så oerhört jävla låg att jag tappade sugen totalt på att någonsin köpa något där, tyvärr.
Veloform har ju öppet imorgon under samma tid som plumses tur i delsjön så jag får väl se vad vädret tycker att jag ska göra.
Utväxling tycker jag ska diskuteras över en semesteröl klockan 16.00 på Storan idag.

cleve: det verkar vara fixed/fixed för det snurrar inget på någon sida, bara gängor och låsringar.
Heino Cykel har endast de här svarta fälgarna hemma, Silver-färgade får de inte hem förrän i början av september (står inte ens att de har olika färger på hemsidan).

Har verkligen alla ekrar satt sig i navet? Eller är det en synvilla från fotot och ljussättningen?

nee var itne avundsjuka nu detta är cykel porr på hög nivå , håller på dig cakke, jobbar på att få till ngt kul vinterprojekt själv
mattan

Ska flog snacka om slappa ekrar efter gårdagens hjul-skevning? ;-)

Nej men seriöst det är en synvilla precis som förra gången jag la upp en bild där det var ekrar med i bilden (då såg det ut som om växelföraren bak hade böjt en eker totalt).

Status-uppdatering är iaf att det borde komma ett paket från bikebuster imorgon med en del prylar som ska på cykeln så då blir det nog nya bilder.

Plockade av klibborna på hjulen och på framhjulet såg det ut så här under:
IMG_6402.jpg ht=289

om det står xtreme på en produkt så mååååååste den vara grym, nu är mina förväntningar uppskruvade:
IMG_6403.jpg ht=337

Men bak är det alltså helsvart hela vägen runtom, hmmmm.

Ja du Rickard, den här hojen blir ju så lätt och xtreme att jag kommer hyvla av många sekunder från mitt rekord i Ale-backen ;-)

Jag plockade fram köks-vågen nu medans jag väntade på kaffet och vägde hjulen:
Fram: 1257g
Bak:_ 1346g _
Total: 2603g

Ja jag tänkte ta mig en sväng dit upp när jag fått i mig kaffet.
Kollade deras webshop och hittade ingen större klinga än 36t dock.

Nu är jag så snuskigt jävla nära.
Det enda som stoppar mig är mn egen klantighet när jag skulle kapa kedjan och tog för mycket (jag måste fått någon sorts hjärnblödning i kedje-kapar-delen av min hjärna), så nu måste jag vänta tills jag får tag på ett kedjelås till 1/8" kedja imorgon.

Jag bjuder på en "teaser":
IMG_6407resize.jpg ht=725

Härligt snart är du med på racer turerna oxå! Vad kul! Orange får väl ha en liten privatlektion om hur man överlever div ojämna hastigheter, visar tecken och jobbiga backar med en fixie, det sista tror jag dock bara hänger på en sak, hur stark man är i benen ;)

// Lisa

Lisa: Så snart jag lärt mig hur man cyklar på en cykel som har däck smalare än 2,4" så ska jag nog dyka upp på era trevliga racer-turer :-)

flog: 1700 SEK blev det inklusive frakt för hjul-paret.

Nu har jag kört första turen och det gick bra ända tills jag var på väg hem och en kärring-jävel går rakt ut i cykelvägen framför mig och några till cyklister så jag är tvungen att droppa ner för en ganska hög trotoar-kant och knäcker(!) sadel-stolpen (vilket jag upptäckte först när jag kom hem.

Så vad gör man med en knäckt expander-stolpe nu då?

Senast redigerad av en moderator:
Sadelstolpen löste sig och idag var första lite längre turen, som dock inte var särskilt lång.

Nåväl 35km blev det med en paus vid kontoret där jag kollade så att mina kollegor arbetade hårt.
Sedan en paus hemma hås Lågflyga för att lämna av lite prylar och pengar.

Jag bjuder nu på en soff-bild:
IMG_6419.jpg ht=450

Tillbaka
Topp