Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför gör inte kommunen någonting???
myggen och knotten där är inte att leka med. frostnätter eller vind krävs för att det skall vara drägligt att vistas därikring...Någon borde göra något!
I avvaktan på det, vad sägs omm en liten flytt?
Klimat och temperatur för Abisko, Norrbotten - vackertväder.se https://share.google/cef5C3TJR5hAQI142
Bästa två veckorna i mitt liv vädermässigt spenderades i Marmaris. Tempen pendlade mellan 40-44 grader på dagarna. Det här är en trolltråd tänker jag.
Ändå tänkvärt att vi delar 99.998% dna eller nåt sånt.Jovisst får man säga att det är en trolltråd.
Ibland kan jag dock känna så men på det stora hela är jag en positiv människa som även gillar värmen ibland.
Hade jag fått välja hade jag nog stannat runt 18-20° men det går ju inte så jag försöker gilla alla väder, det blir enklast så.
Tack för visat intresse i min konstiga tråd. Nu ska jag ut och cykla igen. 14° och mulet är vad jag fick idag![]()
Här kommer facit:
Optimalt landsväg: 25-35 grader C.
Optimalt skogen: 20-30 grader C.
Undantag; hellre utomhus neråt 5 plusgrader, än inomhus i 20 grader.
I Skåne slipper man flygfän :)Tänker att det är dags att dra igång en tråd om detta.
Jag kan ju inte vara ensam om att hata värmen och solen med passion de senaste åren? Flugor, mygg, svett och solbränna. Saknar redan vår och höst.
Bjuder på en äcklig bild
Visa bilaga 828242
Fast nu var jag ju tydligt att det var facit, så det är bara att anteckna och gå vidare.....Optimalt upp till 35 grader?? Det är otrevligt för de flesta, skullecjag tänka. Tvärtom är dock lvgcykling mest lämpliga cykling vid 35 grader.
Jag säger 25 grader på lvg. 15-20 grader eller -2 på mtb.