Nu är det snart dags!

heffe

Aktiv medlem
Nu är det snart dags!
För en tid sedan fick jag en idé om att börja cykla långt, över flera dagar. Det är inget nytt och något som har gjorts förut av otaliga andra, men jag har aldrig gjort det. Längtan efter mer äventyr och en allmän wanderlust har växt sig stark, och det här sättet att tillförskaffa sig upplevelser och se nya och gamla omgivningar tilltalar mig å det grövsta. Materialångesten har varit stark och det har velats något alldeles oerhört, jag vet inte riktigt hur mycket jag har internetcyklat men det har icket varit oansenligt.

Förra helgen gjorde ett första test av utrustningen genom att göra en övernattningstur där jag cyklade från Sundsvall (där jag bor) ner till Hassela (ruggigt slumpmässigt valt) och sedan förbi Flataklocken och hem igen. Tältplatsen valdes när det började regna, första bästa undanskymda ställe jag hittade.
En runda på ungefär 17 mil med 50/50 asfalt/grusväg/regn/motvind. Inte jätteimponerande, men det funkade!

Nu är jag skitnervös.
Imorgon ska jag börja cykla till Trondheim via St. Olavsleden. 55 mil enkel väg. Jag har ingen aning om hur det kommer att gå eller om det kommer att gå. Nojar över vädret, minst en regndag och konstant motvind ser det ut som nu, men om det håller i sig så har man ju medvind hem.
Kommer jag att bli uppäten av en björn vid den tilltänkta tältplatsen vid norska gränsen natt 3?
Kommer cykeln att hålla?
Kommer jag att hålla?
Exakt hur mycket misär kan det bli?
Det är ju faktiskt inte jättelångt, och det är ju nästan jämt i närheten av civilisationen.
Om det finns intresse kanske det blir någon form av RR när jag är tillbaka.
Nu ska jag packa cykeln och panika över att att allt väger för mycket och tar för mycket plats.
Höres, hej, ha det!

2015-05-3018.07.01.jpg

Sovplats första natten.

2015-05-3109.16.08.jpg

Frukostutsikten.

Tillbaka
Topp