Nu bygger Velosolutions en ny Pumptrack i Marma (Norduppland).

• Trådstartare Trådstartare joa
  • Start datum Start datum

joa

Aktiv medlem
Då är bygget igång i lilla Marma. Se den rykande färska videon i länken nedan.
Marma är en kort avstickare från E4:an (avfart 195/Dragon Gate) på 3 km.
20 minuter söder om Gävle, 40 minuter norr om Uppsala. Och sisådär 80 minuter från Stockholm, beroende på hur man definierar Stockholm :-).
Mälartåg stannar ca 300 meter från Pumptracken och närmaste busshållplats ligger ännu närmare.

Marma Sportklubb har på helt egen hand via fonder och stiftelser lyckats med bedriften att få till en rejäl pumptrack som står klar i mitten av Oktober.
Banan blir helt gratis att använda och öppen för alla så länge säsongen tillåter.

Förutom en av Sveriges största Pumptracks har Marma med sina drygt 300 invånare även en discgolfbana, ett bad, ett museum, motions/skidspår, vandringsleden Upplandsleden, kanotuthyrning, kanonbra gädd och gösfiske och ett museum för att nämna några saker.
Ett perfekt utflyktsmål även om man inte bara vill cykla pumptrack.
Välkomna att testa när den är klar ?.

Följ oss gärna på Instagram (marma_pumptrack) för mer information om bygget och även vår löpande verksamhet föör banan och allmän info för nästa säsong.

Projektet har möjligjorts genom bidrag från Allmänna Arvsfoden, EU (via Leader Nedre Dalälven/Jordbruksverket) och ICA-stiftelsen (genom ICA Supermarket Tierp och Magnus Dahlström).

Senast ändrad:
Istf avfart 195 kan man ju säga Dragon Gate, så vet alla var man ska svänga av.

En redig pumptrack i en liten ort som inte ens invånarna har hört talas om men i Göteborg verkar det fan omöjligt ?.

En redig pumptrack i en liten ort som inte ens invånarna har hört talas om men i Göteborg verkar det fan omöjligt ?.
Vi sket helt i kommunen och körde på själva. Marken hade vi redan arrende på vilket jag antar kan vara ett hinder på många andra ställen om kommunen inte är medgörlig eller har något över.

I mindre orter, framförallt norrut, så har ju folk lärt sig att ska det bli något får man göra det själv. I större orter/städer är det mycket mer förväntan att kommunen eller ”nån annan” ska fixa allting. För mig med ena benet i vardera är det slående hur stor denna skillnad i inställning/attityd är.

I mindre orter, framförallt norrut, så har ju folk lärt sig att ska det bli något får man göra det själv. I större orter/städer är det mycket mer förväntan att kommunen eller ”nån annan” ska fixa allting. För mig med ena benet i vardera är det slående hur stor denna skillnad i inställning/attityd är.

Sen är det kanske lite lättare att få med sig kommunen på små orter vad vet jag. Vet inte vad som hände med satsningen på MTB i Sunnerstagropen i Uppsala. Skulle ju bli pumptrack och XCO-banor o eduroslingor. Ligger väl i malpåse tills ekonomin blir bättre gissar jag, så där 2043.

I veckan drar vi igång med asfalteringen i Marma.
Så dom som vill besöka oss innan vintern hinner nog det.
Följ oss gärna på Insta.
https://www.instagram.com/reel/C_-BKgUtJ_0/...
Capture5.JPG

Tillbaka
Topp