E
Elhojtok
Guest
Nu lämnar jag forumet
Jag kommer att lämna forumet.
Anledningen är att jag av moderator har blivit anklagad för hets mot folkgrupp, i mina ögon helt utan grund.
Jag har en väldigt stark rättskänsla och tänker inte finna mig i detta.
Jag tror och hoppas att jag lyckats tillföra forumet något positivt under de förhållandevis få år jag varit här.
-------------------------------------------------------
Elhojtok,
Ditt meddelande (El-cyklar innefattas inte av allemansrätten, enligt Naturvårdsverket.) innehåller hets mot folkgrupp:
Ditt meddelande kan ha tagits bort eller ändrats.
Ditt konto kan komma att begränsas baserat på dessa åtgärder. Tänk på detta när du skriver eller använder vår webbplats.
Oj, det där lät lite hårt. Du får nog förklara närmare, eftersom jag inte kan se någon hets mot folkgrupp i bilden överhuvud taget.
Det är ju en klassisk 1:a aprilskämtbild ur en gammal tidning.
Inlägget var ju dessutom menat som ett skämtsamt svar på inlägget om Godwins lag.
Svara
[IMG alt="marr"]https://happyride.se/forum/data/avatars/m/17/17259.jpg?1585050683[/IMG]
Forumvärd
Idag kl 19:32
Och jävligt osmakligt...
Gilla Svara
Ja, då tycker vi uppenbarligen olika.
Själv tycker jag att "Don't mention the war" i "Pang i bygget" är bland det roligaste som har gjorts.
Jag kan tycka att i kontexten Godwin och (el)cyklar så var bilden väldigt passande.
Hets mot folkgrupp är det då verkligen inte.
Redigerat bort länken till bilagan, då den anses stötande.
Anledningen är att jag av moderator har blivit anklagad för hets mot folkgrupp, i mina ögon helt utan grund.
Jag har en väldigt stark rättskänsla och tänker inte finna mig i detta.
Jag tror och hoppas att jag lyckats tillföra forumet något positivt under de förhållandevis få år jag varit här.
-------------------------------------------------------
Elhojtok,
Ditt meddelande (El-cyklar innefattas inte av allemansrätten, enligt Naturvårdsverket.) innehåller hets mot folkgrupp:
Att offentligt sprida uttalanden som hotar eller är nedsättande om en grupp av personer, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning är inte tillåtet här och det är även olagligt.
Cykelrelaterat och allt. Tyvärr står det inget om elcyklar
Ditt meddelande kan ha tagits bort eller ändrats.
Ditt konto kan komma att begränsas baserat på dessa åtgärder. Tänk på detta när du skriver eller använder vår webbplats.
Elhojtok
Aktiv medlem
Idag kl 19:30Oj, det där lät lite hårt. Du får nog förklara närmare, eftersom jag inte kan se någon hets mot folkgrupp i bilden överhuvud taget.
Det är ju en klassisk 1:a aprilskämtbild ur en gammal tidning.
Inlägget var ju dessutom menat som ett skämtsamt svar på inlägget om Godwins lag.
Svara
[IMG alt="marr"]https://happyride.se/forum/data/avatars/m/17/17259.jpg?1585050683[/IMG]
marr
Moderator
Forumvärd
Idag kl 19:32
Och jävligt osmakligt...
Gilla Svara
Elhojtok
Aktiv medlem
49 minuterJa, då tycker vi uppenbarligen olika.
Själv tycker jag att "Don't mention the war" i "Pang i bygget" är bland det roligaste som har gjorts.
Jag kan tycka att i kontexten Godwin och (el)cyklar så var bilden väldigt passande.
Hets mot folkgrupp är det då verkligen inte.
Redigerat bort länken till bilagan, då den anses stötande.
Senast redigerad av en moderator: