Nukeproof mega 290

Nukeproof mega 290
Är inne på 2:a säsongen på min Mega290 och är sjukt nöjd.

IMG_0728.JPG

Bara att trycka på köpknappen och njuta?

Nukeproof mega 290
Härligt att höra! Får väl försöka göra detta :) Såg dock att dom var slut i min storlek :/ borde finnas på fler ställen. Några återförsäljare i Sverige till nukeproof?

Nukeproof mega 290
Tomatmormor sa:
Härligt att höra! Får väl försöka göra detta :) Såg dock att dom var slut i min storlek :/ borde finnas på fler ställen. Några återförsäljare i Sverige till nukeproof?

Det är väl Chain Reactions egna märke (tillsammans med Vitus) på sätt och vis, så jag tror inte att det är så många andra som säljer dem.

Nukeproof mega 290
Paco sa:

Men en hoj med din spec lär vara svår att få till för 20Tkr ;)
Grym hoj & Nuke gör näst intill lika hållbara ramar som Orange.
Stor tumme UPP!!!

EDIT: Fasiken! Faktiskt en riktigt vettig spec på instegsmodellen http://www.ubyk.co.uk/nukeproof-mega-am-290-race-2017/66772
Klart funktionsduglig direkt ur lådan, sen kan TS byta hjul & däck och så småningom kanske finare bromsar o sänkstolpe (men inte nödvändigt).
Synd att jag själv inte var i köpartagen, då hade jag slagit till direkt!

Senast ändrad:
Nukeproof mega 290
Tomatmormor sa:
Paco sa:

Vad kör du mest? Funkar den bra till det mesta? Utan kanske riktig downhill och landsväg?

Den får gå på dom lokala stigarna här hemma och i stort sett alla röda/svarta leder i Järvsö och Åre. Att köra DH på en 150mm 29er kanske inte är optimalt, och frågar du Jofa så har en sån här cykel inget där att göra;), men med lite teknik i ryggen så funkar det bra. Den gör varken bort sig i skogen eller i bikeparken??

Nukeproof mega 290
Paco sa:
Tomatmormor sa:
Paco sa:

Vad kör du mest? Funkar den bra till det mesta? Utan kanske riktig downhill och landsväg?

Den får gå på dom lokala stigarna här hemma och i stort sett alla röda/svarta leder i Järvsö och Åre. Att köra DH på en 150mm 29er kanske inte är optimalt, och frågar du Jofa så har en sån här cykel inget där att göra;), men med lite teknik i ryggen så funkar det bra. Den gör varken bort sig i skogen eller i bikeparken??

Okej! Nej men skönt att den iaf klarar mycket annat :) Tack så mycket för svar!

Nukeproof mega 290
En långslagig FS29'a gör sällan bort sig, däremot kanske den inte är den mest inspirerande hojen att trampa runt om stigarna är för enkla, men då går det ju iof att trampa snabbare och ta enduro-lines :)

Nukeproof mega 290
Paco sa:
Tomatmormor sa:
Paco sa:

Ser man till vad de är gjorda för är det väl precis sånt den är konstruerad för, så länge du cyklar upp till starten också :)

Nukeproof mega 290
Nukeproof mega 290
Paco sa:
Tomatmormor sa:
Paco sa:

Så nu är den beställd ! Ska bli riktigt kul att få testa den :)

Tillbaka
Topp