Nukeproof vevlager - kedjelinje?
Mitt gamla Sramlager har gjort sitt på min Scott Spark 720 -17 och håller på att bytas mot ett Nukeproof BB841PR-TSBB BB92 GXP men jag har kört fast och känner mig lite dum här. Lagret ska passa och uppfyller alla mått och krav (är jag ganska säker på). Lagret flöt på plats med precis lagom motstånd med min nya Park-lagerpress och sitter spikrakt och fint mot ramen och enligt instruktionerna ska det inte sitta några distanser mellan lager och ram för BB92 men väl en distans på 5 mm och den vågiga brickan mellan lager och vev på drivsidan (inget på vänstersidan). Monterar jag distansen kommer kransen ca 5 mm för långt ut i förhållande till kedjestyraren som inte går att flytta i sida. Monterar jag utan distansen så bottnar "åtdragningsmuttern" med axeln i samma läge, det vill säga ca 5 mm för långt ut på drivsidan och axeln sitter helt stumt i sidled. Med distansen på vänstersidan (helt mot instruktionen alltså) så går det inte att få på veven på splinsen så mycket att "åtdragningsmuttern" tar gäng. Lagret sitter med stora och lilla sidan rätt, det har jag trippelkollat.
Jag har bytt en del vevlager genom åren, inklusive GXP, men aldrig råkat ut för något liknande. Några tips? Har Nukeproof en konstig kedjelinje? Har jag missat något uppenbart?
Jag har bytt en del vevlager genom åren, inklusive GXP, men aldrig råkat ut för något liknande. Några tips? Har Nukeproof en konstig kedjelinje? Har jag missat något uppenbart?