Ny 26' ram

snoogans

Aktiv medlem
Ny 26' ram
Min sadel glappade en del under senaste färden och visst var ramen sprucken, precis under sadelklämman.

Ska kolla med On-one men jag har smala förhoppningar om att få en ny ram!

Har varit nöjd med hojen och kan tänka mig att köpa en till, de kostar nu 300£.

Men har ni några andra tips på lösa 26'-ramar som man kan få till vettigt pris nu när marknaden för småhjulingar är stendöd?

Kraven är lite halvkrallig hoj, FS eller HT spelar mindre roll. Runt 130-150mm slag fram tycker jag är rätt lagon för åkat här omkring.

/MA

Senast ändrad:
Ny 26' ram
Ragley piglet eller Blue pig finns nu på chainreactioncycles för 2800!
Har själv beställt en blue pig, så kan tyvärr inte säga hur den är, men jag måste ju säga att den verkar hel grym!

Båda modellerna är i stål och ska väl förhoppningsvis inte gå sönder i första taget.

Ny 26' ram
snoogans skrev:
-------------------------------------------------------
> Har varit nöjd med hojen och kan tänka mig att
> köpa en till, de kostar nu 300£.

Karbån då, antar jag? Annars kostar 456 Evo2 i stål halva den pengen. Det kanske vore något? Stål är kul och den gula är snygg.

Ny 26' ram
Ja detta var carbonramen som jag knäckte!

Kanske ska tillägga att jag har en On-One Inbread i stål också ståendes hemma, så jag sitter inte i sjön direkt.

Men bara bomba på med tips, kan väl tänka mig att köpa en fullprisram men man gillar ju att göra deals!

/MA

Ny 26' ram
Jo fs hade varit fint, just nu har jag min alldeles för goa stål 456a mest som fyllecykel.

Blir dock lite meck med Metan, får byta vevlager och bygga om baknavet till 142x12.

Men det är helt klart ett vettigt alternativ!

/MA

Ny 26' ram
Inga fler bud?

Den våta drömmen har tidigare varit en Nicolai men det känns helt utom räckhåll, jag har även sneglat en del på Cotic Rocket och Cotic Soul.

Hur korkat är det att köpa en 27,5 ram och sen börja byta ut komponenterna? Det skulle kunna vara ett sätt att få en modern hoj fast utan den höga initialkostnaden!

Ny 26' ram
Bara köpa nya ekar å fälgar nåt ngt är det väl inte.
Däck med då:-)
Vissa gafflar får väl plats med 27'5 eller? Har jag för mig

Senast ändrad:
Ny 26' ram
Lyckades ju timea detta med ett litet husköp. Finanser finns men ram, hjul/däck/tubeless, gaffel(Pike) har låg prio nu när man måste äska pengar till varje inköp.

Senast ändrad:
Ny 26' ram
Aha ja men det går väl annars med kolla bara så att bb höjden inte blir alltför låg. Jag kör ju med HT & pike fan den gaffeln , ångrar absolut inte nåt att jag köpte den :)

Ny 26' ram
Efter lite slö start hos On-one/Planet-X så kommer de att sälja en utbytesram till mig för 119 pund, alltså ca 1500kr med frakt.

Jag tycker det är en ok deal och att de ändå skött det helt okej!

/MA

Tillbaka
Topp