Ny elcyckel 800w

Ny elcyckel 800w
800W är lite klent väl? Jag vill ha en på 8kW, det blir väl drygt 10hk. Sen kan man dra ut o börna sönder lite mtb-spår ?

Ny elcyckel 800w
Jag har beställt en sån här på ebay
dnews-files-2014-11-rocket-bike-670-jpg.jpg

Ni kanske tror att jag inte vet vad jag gör, men jag ska faktiskt ha 180 mm bromsskiva fram, så det så!

Dessutom kommer jag inte köra på någon när jag flyger fram på GC-banorna, för landsvägscyklister utan ringklocka har redan varit där och MÖRDAT ALLA BARN.

Ny elcyckel 800w
@ Foresterguy: Men - det där är ju ånga! Och CO2! Vi är väl inga miljösvin heller? Nä tacka vet jag hederlig ren litium, det är helt ofarligt!
Mvh /troll

Senast ändrad:
Ny elcyckel 800w
N_sandstrom sa:
Jag har beställt en sån här på ebay

Ni kanske tror att jag inte vet vad jag gör, men jag ska faktiskt ha 180 mm bromsskiva fram, så det så!

Dessutom kommer jag inte köra på någon när jag flyger fram på GC-banorna, för landsvägscyklister utan ringklocka har redan varit där och MÖRDAT ALLA BARN.

Så lång styrstam är omodernt och omöjligt att köra med. En Manitou 3(eller vad det kan vara) och kantibromsar är väl inte heller optimalt i kombination med raketmotor kanske men å andra sidan är ju försprånget justerat och det ger förstås massor med kred i klungan.

/T

Ny elcyckel 800w
Jag skulle vilja ha något i stil med denna men med eldrift och trampor (d.v.s. en elcykel). Någon som har något tips? Bör jag gå till XXL eller Sportson?

Ny elcyckel 800w
Jag har konverterat en skördetröska till eldrift. Den gör max 25km/h, man måste orgeltrampa pedalstället för att aktivera elunderstödet. Det måste väl vara ok att cykla gc-bana om man har ringklocka och reflexer. Har alltid hjälm och tröskar inte mot rött ljus. Fler med samma setup och miljötänk?

Edit: setup och stup är inte synonymer.

Senast ändrad:
Ny elcyckel 800w
Går inte för sig. Om du åker kring med den kommer kantklipparna inte att ha något jobb kvar. Facket kommer att protestera mot att du stjäl deras levebröd bara för att nöjescykla omkring med din skördetröskecykel. Sen kommer det att bli sympatistrejker, upplopp och Sverige kommer att kastas in i en nedåtgående anarkistisk spiral och snart kommer svenskarna att massemigrera till Norge, Finland och Danmark, men vi kommer inte att bli mottagna utan det kommer att uppstå flytkingläger i gränstrakterna. Är det verkligen vad du vill?

Ny elcyckel 800w
Hasse#7 sa:
Jag har konverterat en skördetröska till eldrift. Den gör max 25km/h, man måste orgeltrampa pedalstället för att aktivera elunderstödet. Det måste väl vara ok att cykla gc-bana om man har ringklocka och reflexer. Har alltid hjälm och tröskar inte mot rött ljus. Fler med samma setup och miljötänk?

Edit: setup och stup är inte synonymer.
Ja, det måste vara ok. Du kör väl lugnt och sliter inte mer på asfalten än en vanlig cykel. En tränad cyklist sliter nog mer för denne kan ju trampa till hårt och göra rivare och så. Det har jag själv sett.
Dessutom kommer ju kommunen ibland med sina grävmaskiner och gräver upp GC-banan, då blir det minsann mycket mer åverkan än om det skulle bli nåt litet spår efter din skördetröska.
Så det måste vara ok. Och om nån klagar är det bara haters, inget att bry sig om.

Ny elcyckel 800w
Arsozath sa:
Men HALLÅ! Han kommer ju lämna en sträng av organiskt material efter sig. Om ni tycker löv är halva, försök cykla på blöt halm då, HALM!
Finns det nån lag som förbjuder det? Om inte, så är det tillåtet oavsett vad kommunen, Trafikverket, Polisen, eller annan myndighet gör för tolkning! Allt som inte är explicit förbjudet är tillåtet!

Ny elcyckel 800w
Arsozath sa:
Men HALLÅ! Han kommer ju lämna en sträng av organiskt material efter sig. Om ni tycker löv är halva, försök cykla på blöt halm då, HALM!
Är ju jättebra.
Det binder ju up pdödsgruset en smula åt de där medelålders männen med kulmage och lycka som vinglar omkull på sina osixtinska däck och hjul. tycker det låter som en välgärning och trafiksäkerhetshöjande åtgärd med skördetröska på GC-banan.
Om man inte tröska mot rött för då må de roude jaeuvelen ta hen

Ny elcyckel 800w
Ny elcyckel 800w
Jag räknar med att det är ok att cykeltröska lite i lätt terräng. Tänkte mig Drottningholms GK, fairway och greener. Så länge markägaren inte säger nej måste det ju vara ok. Jag börjar på natten.

Ny elcyckel 800w
Hasse#7 sa:
Jag räknar med att det är ok att cykeltröska lite i lätt terräng. Tänkte mig Drottningholms GK, fairway och greener. Så länge markägaren inte säger nej måste det ju vara ok. Jag börjar på natten.

Klart det är OK, eventuellt är det olagligt men bara du vet vad du gör så kan du strunta i alla ologiska lagar som inte ska följas.

Ny elcyckel 800w
Frankenstein's Bike sa:
Hasse#7 sa:

Klart det är OK, eventuellt är det olagligt men bara du vet vad du gör så kan du strunta i alla ologiska lagar som inte ska följas.

Det är markägaren som explicit måste förbjuda exakt var och en av alla tänkbara aktiviteter som skulle kunna förekomma på dennes mark, i annat fall är de tillåtna. Det har en elcykellobbyist som tidigare var verksam här på Happy slagit fast.

Ny elcyckel 800w
Glöm bara inte att använda riktigt mycket el då det är så fruktansvärt miljövänligt så vi nästan kan backa CO2- utsläppen ju mer el vi förbrukar.

Ny elcyckel 800w
janolle sa:
Alla politiker MÖRKAR att elcyklar-Elbilar är det miljöfarligaste drivmedlet. Batteri BRÄNN.
+1

Tänker på alla rostfria Volvo 245:or som skrotats ut i onödan pga okunskapen om att dom faktiskt har en ganska låg miljöpåverkan TOTALT sett! Från ax till limpmacka!

Ny elcyckel 800w
JTF sa:
janolle sa:
Alla politiker MÖRKAR att elcyklar-Elbilar är det miljöfarligaste drivmedlet. Batteri BRÄNN.
+1

Tänker på alla rostfria Volvo 245:or som skrotats ut i onödan pga okunskapen om att dom faktiskt har en ganska låg miljöpåverkan TOTALT sett! Från ax till limpmacka!

Och det går ju konvertera dom till EL också istället för skrot! Win-win.
Och till skördetröska! Win-Win-Win

Sen tror jag inte politiker mörkar. De fattar bara inte.

Och hur miljövänlig är en limpmacka EGENTLIGEN? Jag äter hellre riktigt bröd +ANNAT.

Ny elcyckel 800w
Arsozath sa:
JTF sa:
janolle sa:
+1

Och det går ju konvertera dom till EL också istället för skrot! Win-win.
Och till skördetröska! Win-Win-Win

Sen tror jag inte politiker mörkar. De fattar bara inte.

Och hur miljövänlig är en limpmacka EGENTLIGEN? Jag äter hellre riktigt bröd +ANNAT.
Vad är "riktigt bröd"? Hur skiljer det sig från en limpmacka? Framförallt ur miljöperspektiv?

Ny elcyckel 800w
Jag ser bara inte hur man har löst batteriets placering.

Bilagor

• olli-erkkila-forkless-cruiser-bike-concept_1.jpg
    olli-erkkila-forkless-cruiser-bike-concept_1.jpg
    74.1 KB · Besök: 31
Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp