Silverhawk
Medlem
Ny elcykel för pendling
Hej. Jag är en kort (154) pendelcyklist som försöker välja en cykelmodell som jag kan behålla i många år, och köra med i skånskt väder.
Sträckan på ynka 15km har både backar och grusväg, och jag gillar att ta mig till kusten och runt i skog utan kollektivtrafik. Corona gör att jag inte kan ta körkortet nu direkt för att ta mig till jobb, så det blir en cykel.
Nu till frågan. Jag väljer mellan tre olika modeller i olika prisklasser, och undrar vilken av dessa som blir mest prisvärd (om jag tar hand om batteri och kedja).
1. Biltemas cross ca 8k, nytt batteri 2.5k
2. Batavus Genova e-go 2019 modellen, 16-17k, batteri 3.5k
www.elcykelpunkten.se
3. Lapierre overvolt cross 400 (2019) 20k, batteri 3.5k.
www.lapierre-bikes.co.uk
Vilken hade forumet rekommenderat i min situation?
Jag har provcyklat alla med och utan el, och kan inte välja alls. Lapierre är min favorit, men vet inte om priset reflekterar något positivt.
Sträckan på ynka 15km har både backar och grusväg, och jag gillar att ta mig till kusten och runt i skog utan kollektivtrafik. Corona gör att jag inte kan ta körkortet nu direkt för att ta mig till jobb, så det blir en cykel.
Nu till frågan. Jag väljer mellan tre olika modeller i olika prisklasser, och undrar vilken av dessa som blir mest prisvärd (om jag tar hand om batteri och kedja).
1. Biltemas cross ca 8k, nytt batteri 2.5k
Elcykel 27,5" 7 växlar
Eldriven mountainbike för lättare terräng. 27,5″ stora hjul med 2,6″ breda däck, det vill säga lite bredare än normalt på en mountainbike. Anledningen är int...
www.biltema.se
2. Batavus Genova e-go 2019 modellen, 16-17k, batteri 3.5k
Batavus Torino E-Go+ Grå 2022 | Fri frakt* till dörren | 1-3 dag | Elcykelpunkten.se
Se bäst-i-test: Torino bäst i sin prisklass. Torino elcykel från Batavus har vunnit många "bäst-i-test" och är Sveriges mest sålda elcykel i sin klass. Bäst-i-testet ovan är från fjolårets modell och har nu blivit ännu bättre. När du köper en Batavuscykel kan du vara säker att du får en cykel...
3. Lapierre overvolt cross 400 (2019) 20k, batteri 3.5k.
We share your passion for cycling | Lapierre Bikes
At Lapierre we still have the same passion for bikes and innovation that we had almost 75 years ago. Visit our site in the country of your choice!
Vilken hade forumet rekommenderat i min situation?
Jag har provcyklat alla med och utan el, och kan inte välja alls. Lapierre är min favorit, men vet inte om priset reflekterar något positivt.
Senast ändrad: