Ny enduro/stigcykel

Ny enduro/stigcykel
Ok.
Då får vi se om man slår till till slut.
Börjar bli rätt trött på leta cykel.
Tack för hjälpen

Jag har väl vissa lättare komponenter men jag har ändå ca 3 kilo däck och inserts. Känner då inget behov av att byta cykel, har hittat god balans i denna för allt jag vill kunna göra :)

Ny enduro/stigcykel
Tror ni man kan ha rallon d20 som enda MTB eller är det för mycket enduro?

Beror väl helt på vilka krav du har. Vill du offra lite snabbhet och snärtighet påvanlig stigcykling till fördel för att ha något kapabelt utför så kan man definitivt det.

Så har jag prioriterat de senaste 10 åren(SC Nomad, Spec Enduro, Orbea Rallon).

Med det sagt så kommer jag testa en SC Hightower nu.. ?

Ny enduro/stigcykel
Hojar en del med en kille som kör Rallon, visst är den as-snabb att "bulldoza" över stöket, men han har nu även skaffat sig en snärtigare hoj för att det helt enkelt är roligare för bus o lek... Just say'n...

Ny enduro/stigcykel
Beror väl helt på vilka krav du har. Vill du offra lite snabbhet och snärtighet påvanlig stigcykling till fördel för att ha något kapabelt utför så kan man definitivt det.

Så har jag prioriterat de senaste 10 åren(SC Nomad, Spec Enduro, Orbea Rallon).

Med det sagt så kommer jag testa en SC Hightower nu.. ?
Jag tycker nog att Hightowern är ganska mkt enduro den med. Den piggnar till först när det går utför med lite fart.

Ny enduro/stigcykel
Ingen bra bild men denna blev det.
Nu få jag bara be till vädergudarna till mer passande väder så att jag kan testa den ordentlig

Ny enduro/stigcykel
20210218_165208.jpg

Ny enduro/stigcykel
Det är en riktigt bra xc-räser. Är det den typen av cykling du är intresserad av så kör!

/T
Hej Det är det som är problemet gag vet inte riktigt vilken kategori jag skall placera mig. Jag är helt novis men tycker stig cykling (runt Delsjön och Skatås) lockar mer och mer. Har tittat en hel del på Santa Cruz Highttower, Trek Remedy och specialized stumpjumper evo comp 2021.
Ju mer jag funderar ju fler frågor får jag.
Så ni alla med betydligt större kunskap än mig kom gärna med kommentarer skippa gära de spydiga.
Mvh Fredde

Ny enduro/stigcykel
Hej Det är det som är problemet gag vet inte riktigt vilken kategori jag skall placera mig. Jag är helt novis men tycker stig cykling (runt Delsjön och Skatås) lockar mer och mer. Har tittat en hel del på Santa Cruz Highttower, Trek Remedy och specialized stumpjumper evo comp 2021.
Ju mer jag funderar ju fler frågor får jag.
Så ni alla med betydligt större kunskap än mig kom gärna med kommentarer skippa gära de spydiga.
Mvh Fredde
Kan bara rekommendera att testa innan du köper. Man kan ju tro att t ex Hightower o Remedy är ganska lika varandra bara för att de har likvärdig geo e t c men de är tvärtom ganska olika varandra. Hightower (alu i varje fall) känns mer enduro o nerför medan Remedy är betydligt mer hopp o lek. Har testat båda.

Tillbaka
Topp