Ny Fuel EX eller något annat?

Lestr

Aktiv medlem
Hej,

Nu är min stora grabb redo för stor cykel, han får ta min Fuel EX 8 gen 6 som jag gillat väldigt mycket.

Men vad köper jag?

Cyklar mest stig runt sthlm men hoppar lite om tillfälle ges. Är nybörjare, knappt 2 år. Nivå är att jag cyklar Nick 2.0 utan att sätta i fötterna.

Några tankar:
Fuel EX gen 7, men ska jag då gå EX, LX, MX?
SC Hightower. Blir t ex en LX för långsam runt de flacka stigarna i sthlm eller är det lugnt.

Jag tycker att jag lägger lite för mycket tyngd på händer/styre i slutet av repor när jag drar på nedför över rötter och sten.. geometri eller bara dålig position på cykeln?

Tar gärna tips..

Budget: kvittar, jag lever för mina intressen.

Vilken cykel är bäst är helt personligt. I Hellas cyklar jag helst helstel singlespeed. På Nick-spåret föredrar jag heldämpad. Funkade fin på min cykel med 150/125 slag men en modern XC-cykel skulle också funka.

Bäst är att prova olika (typ av) cyklar. Mountainbikeskolan hyrar ut Fuel Ex. Då kan du också prova olika storlekar i terräng. Jag kan inte gissa om eller vad skulle vara fel från ditt inlägg.

Vilken cykel är bäst är helt personligt. I Hellas cyklar jag helst helstel singlespeed. På Nick-spåret föredrar jag heldämpad. Funkade fin på min cykel med 150/125 slag men en modern XC-cykel skulle också funka.

Bäst är att prova olika (typ av) cyklar. Mountainbikeskolan hyrar ut Fuel Ex. Då kan du också prova olika storlekar i terräng. Jag kan inte gissa om eller vad skulle vara fel från ditt inlägg.
Toppen, är ju faktiskt en lila bra eller bättre fråga dvs var man kan testa cyklar?

Nyaste top fuel är fin. Fuel ex gen 6 är lite trött på stigen (har en själv).

Har du budgeten köp 9.9 med elväxlar och full kashima den är "prisvärd" för att vara trek 😅

Tillbaka
Topp