Ny hoj !!

Musashi

Aktiv medlem
Ny hoj !!
Äntligen, nu är hon beställd. Min alldeles egen postorderbrud. Det blev en Canyon Nerve RC8. 11,3 kg ren kärlek. Som inbitet XC-svetto blir man ju alldeles våt i pannan bara vid tanken på att få vidröra en sådan skönhet. Det kommer att bli en lång och smärtfylld väntan innan hon kommer till mig.

Ny hoj !!
Ohh grattis! Jag har tittat en hel del på den själv faktiskt! Men några pengar till det finns inte nu. Jag är säker på att ni kommer få roligt mååånga timmar tillsammans.

Ny hoj !!
Fan Kent, så här får du ju inte hålla på!

Ge mig nu några argument till familjen varför jag ska köpa ny cykel i år igen...
Får väl trösta mig med att man kanske får provköra den i vår då?

Ny hoj !!
Grattis, en mumsig skogsräcer den där! Väntan blir kanske inte allt för lång, väntade själv på min Canyon F10 racer i bara tre veckor innan den kom. Beställde vid den här tidpunkten förra året och då gick det fort. :-)

/Leo

Ny hoj !!
Musashi skrev:
-------------------------------------------------------
> Äntligen, nu är hon beställd. Min alldeles egen
> postorderbrud. Det blev en Canyon Nerve RC8. 11,3
> kg ren kärlek. Som inbitet XC-svetto blir man ju
> alldeles våt i pannan bara vid tanken på att få
> vidröra en sådan skönhet. Det kommer att bli en
> lång och smärtfylld väntan innan hon kommer
> till mig.

Man blir alltid lite exalterad när en ny postorder brud är på inflygande.
Värt besväret och mödan. Jätttemysigt i början.
Efter en tid så är det mycket besvärligare att bli av med henne än vad det var att införskaffa henne, för att sedan skaffa en ny postorderbrud.

Ha skoj med henne

/J

Ny hoj !!
Jan skrev:
> Efter en tid så är det mycket besvärligare att
> bli av med henne än vad det var att införskaffa
> henne,

Vaddå, har du inte blivit av med Poisonramen än? :)

Fin hoj Musashi.

/Johan

Ny hoj !!
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Jan skrev:
> > Efter en tid så är det mycket besvärligare
> att
> > bli av med henne än vad det var att
> införskaffa
> > henne,
>
> Vaddå, har du inte blivit av med Poisonramen än?
> :)
>
> Fin hoj Musashi.
>
> /Johan

hehe...nej det var en annan brud med betydligt dyrare vanor:-)

/J

Ny hoj !!
Jo, fruktansvärt trevliga cyklar där, och fruktansvärt prisvärda är de också. Hade själv tänkt plocka hem en Nerve i slutet på månaden, dock en XC5. Vet du hur lång leveranstiden är på dem för tillfället? Fått något datum?

Ny hoj !!
Leverans är tänkt att ske i slutet på februari. Vid Bockstensturen i år pratade jag med en kille som cyklade på en Canyon. Han beställde sin i mitten på mars, då det är högsäsong på fabriken, så han fick inte sin hoj förrän i början på Juni.

Ny hoj !!
Aj fan, så pass? Hörde från nån att det brukar ligga på kring en månads leveranstid. Nåja, då får jag väl se om det inte blir en beställning redan imorrn i såna fall. Tar de betalningen nu direkt eller görs det senare när det börjar bli leveransdags?

Ny hoj !!
Stålarna dras vid leverans. De har redan nu bett om mitt Visa-nummer och det kan dom väl få men pengarna sitter på kontot först dagen före leverans. Nån ordning får det vara!

Ny hoj !!
Skitbra, beställningen har inte blivit av idag, men nån gång under helgen kanske. Ska bara kolla min storlek också, hört att Canyons system har en tendens att plocka ut lite för stora cyklar åt en ibland. Nån annan som har bättre koll på det än mig kanske, ska man föredra att gå efter storleken som t ex Wrench Science räknar ut åt en istället för Canyons?

Tillbaka
Topp