Ny Läsvärt-kategori: Klassiska trådar

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum

oxr

Aktiv medlem
Varje socialt sammanhang har sin oskrivna sed för hur man umgås med varandra, baserat på de erfarenheter man gjort tillsammans. Som ny kan det vara svårt att förstå skämten och tonläget, oavsett om det är en arbetsplats, en förening eller grannarna i en trappuppgång.

Eller ett diskussionsforum på Internet. På Happy förekommer ständiga referenser till det förgångna och det finns trådar som är rena standardverk kring hur man snackar och vad som ska diskuteras var.

Vi har därför skapat en ny Läsvärt-kategori kallad Klassiska trådar, för den som är nyfiken på att begripa vad en del mysko typer snackar om. Varför ska till exempel en diktator nämnas vid namn på sidan tre? Varför skriker folk högt om man startar en tråd om en Blocket-annons?

Det här är kategorin för trådarna som är ständigt återkommande eller klassisk Happy-underhållning. En del trådar är givna, men inte alla. Vilka trådar tycker ni är klassiska trådar som är kul att samla under den nya kategorin?

Allt som föreslås kommer inte hamna under kategorin, men kom med förslag så får vi se hur det blir.

Nån kommer ju säga det för eller senare så jag gör det: Krumbumballe-tråden
Det är väl dags att släppa ut den i ljuset igen?

Finns ju en hel del klassiska trådar, tex:
- Krumbumballe tråden, redan nämnd och tyvärr även borttagen
- BianchiOskars tråd om att göra en stoppie mot en bus (hittar den inte)
- Erik h:s forumregler
- Happys 1:a April forumuppdelning där man delar forumet i levels liknande dataspel, lysande!

Tyvärr är det lite så att trollen är de man kommer ihåg, för att förstå Happy måste man nog tyvärr känna till de klassiska trollen (BianchiOskar/Oskar_, Lagombra, Örgelgörgel etc...). Jag skulle vilja lyfta fram klassiska positiva trådar, men de är tyvärr ugnefär lika vanliga som goda nyheter i en nyhetssändning. Många av de bra trådarna ligger iofs redan under läsvärt under reseskildringar, mekhjälp, köphjälp osv.

JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Skogling köper hjul från S-Tec. Lika rolig varje
> gång.
>
> /Johan

Haha! Den var kul att läsa ;) Hur gick det för stackars skogling til slut? Handlat någe mer från dem??

Gumae skrev:
> JojjeM skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skogling köper hjul från S-Tec. Lika rolig
> varje
> > gång.
> >
> > /Johan
>
>
> Haha! Den var kul att läsa ;) Hur gick det för
> stackars skogling til slut? Handlat någe mer
> från dem??

Det gick prima. Nu dricker jag vino. :)

Äh nu fick jag ångest för både sadeln och framför allt cykeln. Vilket skräp. Sicken tur att jag inte dricker vin längre. =D

Fy fan vad pinsamt att läsa gamla synder i en del av länkarna i den här tråden. Det borde finnas default expiry date = 6 mån på allt innehåll.

Är det här inte ännu en innefolkets ascoola besserwissertråd av nåt fredagskvälls fyllerislag?? För att effektivt skrämma bort alla oss ickehappyiter/happywannabees? Få se om ni lyckas.

Jag tror det är en trolleritråd liksom...

För övrigt så kunde jag inte bry mig mindre! Ha!

staine skrev:
> Är det här inte ännu en innefolkets ascoola
> besserwissertråd av nåt fredagskvälls
> fyllerislag?? För att effektivt skrämma bort
> alla oss ickehappyiter/happywannabees? Få se om
> ni lyckas.
>
> Jag tror det är en trolleritråd liksom...
>
> För övrigt så kunde jag inte bry mig mindre!
> Ha!

Men läs vad som står i första inlägget! Trådskaparen informerar om att en ny kategori kommer att skapas under läsvärt. Att folk fyller den här tråden med gamla godingar kan Du väl inte racka ner på? De som har varit med längre än Du ska väl för f-n inte behöva sitta och knipa käft bara för att Du känner dig utanför?

Slappna av och njut ihop med oss andra istället för att sitta i andra hörnet och tjura.

Preics, se det som ett gyllene tillfälle för oss Happyn00bs att få en underhållande historielektion =)

Blev minst sagt paff när jag läste om lagombra. Jag var med på en happyride med bruse i Hellas i somras och blev förevisad en tokbrant backe som ingen av oss klarade men som minsann klarats av någon som hette lagombra. Det utbyttes lite glada miner som jag tolkade som respekt. Min enda tanke då var att det skulle bli kul att träffa lagombra på någon ride. Nu vete fan =)

Jajaja ta inte så illa upp nu. Det blir så här framåt vintern och mörkret. Ju mindre man kan cykla desto mer kan man sitta framför datorn och hugga...
No hard feelings, och uschäkta så mycket da!

Skummade snabbt de merparten av trådarna och konstaterar att 2005 verkar vara det vinnande året. Var det roligare förr helt enkelt? Oavsett så var det jag hann med kul läsning för en rudis som mig.

Tillbaka
Topp