Ny medlem... happy att happy är tillbaka
Hej alla goa och glada!
Jag har följt det här forumet till och från sedan i maj/juni.
Som relativt ny här satte ändå ångesten in när forumet gick ner för en vecka sen. *hehe*
Hur som helst så har jag denna vecka blivit med ny cykel. *happy*
Min tidigare MTB hade 15 år på nacken och inte alltför mycket skogstid. Men efter en längre tids letande efter en rolig träningsform och mer och mer frustration av att alltid sitta på ett kontor och såsa, beslutade jag mig för att ta upp cyklandet igen.
Läste att de flesta inlägg som skrivs nu under helgen kommer att försvinna pga recovery-jobb, så jag får väl posta en uppdaterad tråd senare.
Här kommer iaf ett smakprov på nya hojen. En Sintesi Viper...
Observera att TCM hade monterat bromshandtag och växelreglage fel (omvänt) *haha*. Men de var snabba att fixa det. Killen som gjorde det lär nog få höra skämt om tabben i några veckor :D
Plåtad med vidvinkelobjektiv, 12mm
EDIT: Kort spec
Gaffel - Rockshox Reba SL
Bromsar - Avid Juicy 5
Växlar - SRAM X.7
Vevparti - Truvativ Firex SX
Vevlager - Truvativ GXP
Hjul - Xero Element Disc XSD-1
Däck - Schwalbe Nobby Nic 2.25"
Porrstyre - FSA Carbon K-force XC Riser
m m...
EDIT2: La till 2 bilder, en på "pimpstyret"
EDIT3: Två bilder till
Styret, nu rätt monterat
Hjul & Däck
Jag har följt det här forumet till och från sedan i maj/juni.
Som relativt ny här satte ändå ångesten in när forumet gick ner för en vecka sen. *hehe*
Hur som helst så har jag denna vecka blivit med ny cykel. *happy*
Min tidigare MTB hade 15 år på nacken och inte alltför mycket skogstid. Men efter en längre tids letande efter en rolig träningsform och mer och mer frustration av att alltid sitta på ett kontor och såsa, beslutade jag mig för att ta upp cyklandet igen.
Läste att de flesta inlägg som skrivs nu under helgen kommer att försvinna pga recovery-jobb, så jag får väl posta en uppdaterad tråd senare.
Här kommer iaf ett smakprov på nya hojen. En Sintesi Viper...
Observera att TCM hade monterat bromshandtag och växelreglage fel (omvänt) *haha*. Men de var snabba att fixa det. Killen som gjorde det lär nog få höra skämt om tabben i några veckor :D
Plåtad med vidvinkelobjektiv, 12mm
EDIT: Kort spec
Gaffel - Rockshox Reba SL
Bromsar - Avid Juicy 5
Växlar - SRAM X.7
Vevparti - Truvativ Firex SX
Vevlager - Truvativ GXP
Hjul - Xero Element Disc XSD-1
Däck - Schwalbe Nobby Nic 2.25"
Porrstyre - FSA Carbon K-force XC Riser
m m...
EDIT2: La till 2 bilder, en på "pimpstyret"