Ny MTB för max 6000kr

axlpxl

Aktiv medlem
Ny MTB för max 6000kr
Hejsan!
Jag älskar att cykla MTB i skogen men har aldrig haft en egen cykel. har nu bestämmt att köpa en och budgeten är på 6000kr, vill köpa en NY cykel och vill såklart ha det bästa man kan få för 6000kr, vad rekomenderas för modeller? Jag är 186 lång och väger 75-80kg.

Ny MTB för max 6000kr
Mexi skrev:
------------------------------------
> Varför måste den va ny?

Håller med Mexi, vill slå ett slag för begagnat. Iallfall när du har ett maxtak på 6000:-.
Dock så kan det vara bra med lite förkunskaper vad gäller cyklar, alternativt någon polare som är haj!

Ny MTB för max 6000kr
röstar för köp ny.
ha skoj och kom in i sporten.
Det andra får komma senare.
Om du köper ny har du dessutom en cykelhandlare att prata med (generellt sätt verkar cykelringen räknas bort från detta allternativ)
om det mekaniska.
Börja inte tokstirra på komponenter. Köp och cykla!

Ny MTB för max 6000kr
kommer bild här...
fjolårets va??

Bilagor

• cykel.jpg
    cykel.jpg
    45.2 KB · Besök: 42
Ny MTB för max 6000kr
näe, den finns inte på sidan, den är lite taskigt uppdaterad...
under nyheter ligger en felt, men ja vet inte riktigt ang priset, jag gav bara 6k för min iaf, vilket jag är jävligt nöjd med..:D

vitt, det är ju fräscht, det är ju då man ser hur skitig man blir....:P

vet ej om den finns hos ngn annan återförsöljare....

den bilden på deras hemsida, är inte min cykel... vet inte vilken q800 det är???
hmm....

Senast redigerad av en moderator:
Ny MTB för max 6000kr
Varför inte titta på kona av 2006 års modell T ex Fire Mountain för 5200:- på cykloteket. Visst dom kan va lite dryga på cykloteket verkar inte alltid vara heltända på att sälja, men vissa är duktiga och du får ju servicegaranti på biken.

Själv kör jag scott elite racing och är mer än nöjd med scotts ramgeometri, kvicka och med en fantastisk känsla.

Mvh/ L

Ny MTB för max 6000kr
Känner inte till moogoosen. Känns lite beige, men jag kan ju ha fel. Kanske för att cykelringen inte känns som en riktig cykelbutik.

/L

Ny MTB för max 6000kr
Vilken butik ska jag köpa min mongoose i då? Bor i skåne,helsingborg. Vill ju ha en bra butik som ställer in hojjen åt mig och utför bra service.

Ny MTB för max 6000kr
är nästan värt att åka till jb´s, då dom är de enda i sverige? som har BodyScannig...

(BodyScannig är ett mätsystem som hjälper till med att få fram den optimala sittställningen när du köper en ny cykel. En bra inställd cykel ger en helt annan upplevelse av cykelturen. Oavsett om du är den sportiga typen eller en komfortcyklist så ger BodyScanning dig möjligheten att ta fram den perfekta cykeln och sittställningen.)

så för att få de optimala inställningarna, åk de timmar det tar, det är värt det....

Ny MTB för max 6000kr
ja, vad jag vet gör det det....
ja kan cykla ner o prata med dem imorrn, o be dem ringa dig, om du är intresserad, så kan ni ju prata mer??

fast resan får du ju betala själv:P

PM:a nummret om du är intresserad....

Ny MTB för max 6000kr
124210-000_01-0.jpg

NY hoj för ca 5800kr hem till dörren färdigmonterad.
<http://www.boc24.de/epages/bicycles.storefront/43681376006bc1952719c240efa2071b/Product/View/124210?CatID=350000927&ProdPerPage=20>

Tillbaka
Topp