Ny mtb led/bana i Kristinehamn

mellgren

Ny medlem
Planer finns på att förlägga en mtb led/bana i Kristinehamn från Björkvallen och ner via smala stigar av blandad svårighetsgrad med vändpunkt vid 300m skjutbanan sedan upp igen. Sträckningen är nu beräknad till 5 km...

Finns intresse för att hjälpa till med denna? (synpunkter, tips, ideer, handfast hjälp)

Har en karta med inritat förslag på bansträcking, slå en signal om du vill ha ett ex...

Lördag förmiddag tänkte jag ta ett en testtur av leden... Någon som är sugen? Hör av er!

Happy riding!

Jag följer gärna med om vi är tillbaka innan lunch, hittar iofs hem själv så det ska väl lösa sig! Ska på 40-års fest i Karlstad och det vill man ju inte bli sen till:-)

Håkan

Låter bra!
Det kommer att bli ett kortare pass.... Leden är ju inte så lång. Vi behöver kika på vart vi behöver göra en insats...

Åker vi ut kl.10 så funkar det bra?

samling kl.10 på lördag på Björkvallen.

Det ska bli kul!

Får ståöver tyvär, lidingöloppet på lördag, men är klart intresserad av att hjälpatill med banan om det behövs!

Senast redigerad av en moderator:
Samling vid Vattentornet på Björkvallen för de som är intresserade. Ska försöka ta med kartor till de som vill ha... Ska se om kartan är i "mailbart" skick...

Återkommer om det.

Testkörde själv stora delar av banan igår och jag tycker att den blir bra. Varierad med både tekniska singeltrack partier och snabbåkta slingor. Kan vi lägga lite krut på att förbättra markarbetet på ett par ställen samt lite dränering så kommer det att bli kanon!

Happy riding!

Tack för fin tur i dag! Det känns i bena. Jag uppskattade verkligen draghjälpen på dom otekniska partierna ;)
Jag skall ut en tur i morgon med, om någon vill ha sällskap. Men då blir det mest på lite stökigare stigar.

Ja, det var en kul tur. Synd att det började regna... Jag kör långpass löpning imorgon, tyvärr. Det var kul att vi blev ett gäng!

Intressant att ha möte med kommunen nu i veckan och se vilka markområden vi får tillgång till.

//mathias@mellgren.se

070-602 08 19

En go runda blev det, bra fart.
mellgren: Lycka till med mötet!
westholm: Ingen cykel idag, det blir ett löppass på Hultet.

Blev det något kommunmöte, gick det bra?
Jag kom att tänka på en sak som stört mig på en del markerade mtb slingor. Om skyltarna sitter i vanlig höjd så kan dom vara lätt att missa, oavsett hur stora dom är. Detta gäller speciellt på tekniska partier då man fokuserar väldigt mycket på stigen. Bäst är när skyltarna sitter så lågt som möjligt utan att "växa igen".
Jag längtar redan tillbaks till Kristinehamns skogarna!

Hallå Gunnar!
Kul att du var med, alltid kul att ha nya med i skogarna. Kommunmötet gick bra och vi har nu en dialog. De ska med ut och reka bansträckning. Jag har ritat in denna på en karta som jag kan maila till dig. Har lagt till en slinga på västra delen av kartan. Detta för att knyta ihop slingan med motionsspåret vid A9. Bra idé med skyltarna! Det går ju att sätta dem högre vid snabba partier och lägre på de tekniska.

Var på tävling i Gbg i lördags (multisport). Skatås mtb bana ingick som ett moment på banan. Jädrar vilken bra bana! Teknisk och roligt, massor av bärghällar, spångar, steniga partier och lera... ;-) REKOMMENDERAS!!!!

Kul som sagt att höra av dig! Ring om du är i krokarna!

Vi ses!

Nu har möte nr.2 avklatats med kommunen och ytterligare ett förslag ligger... Dock något korrigerat sedan sist så ni som varit ute och teståkt den gamla slingan kan få en ny karta av mig om ni hör av er.

Vi får inte dra leden på motionsspåret och därför kommer sträckningen bli något kortare. Allt börjar ta form nu och jag tror att vi kan köra invigning till våren.

Ha´t gött!

Bilagor

• Kristinehamn Multisport Logo.jpg
    Kristinehamn Multisport Logo.jpg
    13.8 KB · Besök: 29
Vill gärna ha ett elektroniskt ex av kartan om du har det.

Cyklade en del i Skatås då jag bodde i Gbg. Väldigt fint där! Funderar på en tur dit igen snart.

/Gunnar

Tillbaka
Topp