Ny på det här, vilken utrustning behöver man... (downhill)

Drar upp den här gamla och dammiga tråden då jag har en liten fråga.
Jag har precis börjat köra lite nedför och har därmed införskaffat en del skydd.
Köpte en sk. pressuresuit + knä/skenben.
I och med att man tittar på en del filmer på youtube/vimeo så har man ju uppmärksammat att folk verkar ha tröjor utanpå skydden.
Hittills har jag själv bara haft denna skyddsväst utan någonting över. Är detta något man borde ha?

Jahapp, ytterliggare en sak till inköpslistan då =)
Kan ni rekommendera någon luftig, snygg tröja tro?
Kan väl tillägga att jag inte är något större "fan" av alla dessa skrikika, 256 färgers tröjorna.
Fast prio ett måste bli att den är så sval som möjligt gissar jag.
Funktion får gå före form.

Ja har inte läst tråden men det som behövs tycker jag är fullface hjälm, googles, knäskydd, armbågsskydd. ryggskydd känns mest onödigt och bidrar mest till att man blir klumpig på cykeln och trillar lättare... enligt mig då så ingen panik här ;)

tröjja o byxor o sånt SKA du köpa troy lee designs :) Tröjjorna kostar lika mycket som andra på www.mx4all.se och det finns inget bättre än troy lee designs :) byxrna är dyra men om man har knäckydd räcker ett par shorts :) handskar kan av skönt om man åker mycket har testat troy lee designs ace och xc och båda är grymmt sköna :) Ace är luftigare och xc är bekvämare.

detta var MIN ÅSIKT så gapa inte om ja inte tycker som ni ;)

Tillbaka
Topp