Ny räcer, budget 65k~

Ny räcer, budget 65k~
Dags att uppgradera, har önskemål om elektroniska växlar, skivbromsar samt 50mm~ profilhjul. Är detta möjligt eller lever jag i en fantasivärld?

det jag hittat som kommer närmast är Canyon aeroad cf slx.

kom gärna med era förslag, budgeten är flexibel några tusen upp eller ner.

Ny räcer, budget 65k~

SmartSelect_20210803-141511_DuckDuckGo.jpg

Ny räcer, budget 65k~
För 65 kommer du långt. Det svåraste är nog att hitta en som finns i lager då det är rätt utplockat.
Men Bmc Orbea, scott mfl. Bör kunna leverea.
Annars har du ju Specialized tarmac sl7 som är en riktig dröm. I länken specad med srams senaste axs grupp. Dock inte så djupa hjul, men du har 6’ över att uppgradera med enl uppgiven budget .

Ny räcer, budget 65k~
Wow 65k. Med den budgeten har du råd med Decathlons dyraste hoj, köp den. Då får du en prisvärd cykel, om det nu går att fläska på med så mycket pengar och få "prisvärdhet". Jag menar hur prisvärt är det att köpa dyrare gruppset när billigare funkar?

Annars finns det tandläkare och advokater som köper Canyons, använder dem några gånger och sedan säljer dem.

Ny räcer, budget 65k~
Dags att uppgradera, har önskemål om elektroniska växlar, skivbromsar samt 50mm~ profilhjul. Är detta möjligt eller lever jag i en fantasivärld?

Har Canyon fått ordning på nya Aeroad ännu? De har ju haft så mycket strul med den.

Ny räcer, budget 65k~
Går nog att hitta många cyklar med Di2 och fina högprofilhjul med den budgeten, hos vissa märken får du även toppramen, hos andra inte. Så kan vara värt att även kolla nivån på ramen, så du inte får nåt som ligger en bit ner i modellfloran.

Ny räcer, budget 65k~
Ser ut att kanske vara närmare 40 mm profil på de där hjulen.

Ny räcer, budget 65k~
Enl de aerotester jag har läst är Tarmac SL 7 inte lika snabb som Aeroad,
men sedan beror det ju på hur man passar på och trivs med cykeln
Förutom när man kan få den levererad då...
Ne, rakt ut aero är säkert en ren och helt nyutvecklad aeroracer som aeroaden snabbare, men på Tarmacen har du en lättare cykel. Sen brukar vi prata om att du kanske sparar några sekunder om du snittar 40 km/h på en 4 mils runda. Din sittposition m.m spelar säkert större roll. Om du inte ”vinner” det du ställer upp i så är det nog knappast cykeln är fel på, oavsett vilken du väljer. Så köp den du tycker passar dig bäst och som är snyggast. De flesta rena race cyklarna är ju främst byggda för prestanda, inte komfort. Så om du ska cykla långt kanske en mer endurance cykel passar bättre.

Ny räcer, budget 65k~

Vad gör det värt att lägga så mycket pengar på en ny cykel? Vad är du ute efter? Vad är du inte nöjd med på din cykel idag?

Du bör ha svar på sådana frågor, annars låter det för mig som en stor risk att förbruka massor pengar utan att resultatet blir så bra som möjligt även på längden.

Ny räcer, budget 65k~
Hur såg det ut förra hösten förresten? Var det Covid-priser hela vägen eller började osålda hojar reas ut? Kan ju vara ett tips att vänta någon månad med köp av racer.

Cinellin var dock riktigt snygg måste jag säga.

Ny räcer, budget 65k~
Bygg på en sån ram i "ramato" färg!

cento10pro_d5_cv.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Ny räcer, budget 65k~
Hur såg det ut förra hösten förresten? Var det Covid-priser hela vägen eller började osålda hojar reas ut? Kan ju vara ett tips att vänta någon månad med köp av racer.

Cinellin var dock riktigt snygg måste jag säga.
Den har sjukt cool lack med roliga detaljer. Den ser väldigt lockande ut irl!

Ny räcer, budget 65k~
Vad gör det värt att lägga så mycket pengar på en ny cykel? Vad är du ute efter? Vad är du inte nöjd med på din cykel idag?

Du bör ha svar på sådana frågor, annars låter det för mig som en stor risk att förbruka massor pengar utan att resultatet blir så bra som möjligt även på längden.

Känns som att TS har rätt bra koll sina behov om hen är beredd att sats 65 lakan på en ny cykel med de kravspecifikationerna.

Tillbaka
Topp