Ny racer, men vilken?

Skippe

Aktiv medlem
Ny racer, men vilken?
Hej,
Jag går i tankar att köpa racer, har idag en merida hybrid. Jag har en någorlunda begränsad budget, men funderar på att slå till nu när 2013 modellerna säljs ut. Några cyklar jag kollat på:

Crescent deca
Crescent giga
Richmond slr2
Scott s40

Vet att det skiljer sig en del mellan cyklarna vad gäller komponenter, men jag är en nyfrälst cyklist, så vet knappt om jag skulle märka någon skillnad mellan en carbon ram eller inte, (vikt om hg spelar ingen roll då jag har några kg att tappa isåfall) eller om växlarna är tiagra eller 105 osv.
Vilken av dessa cyklar är att föredra? Vill heller inte köpa en racer för ca 10tkr o komma på om ett halvår att jag skulle köpt en för 13tkr heller, är helt enkelt ute efter en bra cykel som jag kan ha några år.
Har ni några andra alternativ jag bör kolla närmare på?
Något annat jag bör tänka på?

Jag är ca 184cm o väger 95kg.

Ny racer, men vilken?
Jag köpte min första racer för sju papp, körde den flitigt (ink flertalet vättern) i minst fem år innan den gav upp. Blev frälst redan på den lägsta delen av prisskalan.

Sen gick det utför med kostnadskontrollen.

Min sensmoral, det måste inte vara så att du vaskar en racer för en tia så snabbt ens om du blir frälst på det.

Ny racer, men vilken?
Jag tror som du säger att en instegsracer i nedre prisskalan fungerar bra. Jag brukar på både gott o ont va snål mot mig själv så kommer förmodligen inte vaska cykeln i första taget, men vill heller inte få ett nytt vill-ha begär inom kort för att jag hållt igen vid första köpet.

Ska kolla på den lite mer. Finns det några bra nät.-sidor att köpa cykel på?

Ny racer, men vilken?
Skippe skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror som du säger att en instegsracer i nedre
> prisskalan fungerar bra. Jag brukar på både gott
> o ont va snål mot mig själv så kommer
> förmodligen inte vaska cykeln i första taget,
> men vill heller inte få ett nytt vill-ha begär
> inom kort för att jag hållt igen vid första
> köpet.
>
> Ska kolla på den lite mer. Finns det några bra
> nät.-sidor att köpa cykel på?

Det mest rationella valet är ju en s.k. fultysk från nätet.

Tre exempel:

http://www.canyon.com/_se/roadbikes/series/roadlite-al.html

http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a102658/r1-4-0.html?mfid=52

www.rosebikes.se

Tillbaka
Topp