Ny smart/gps klocka
Min Polar Ignite börjar ha dåligt batteri och behöver uppgraderas. Men till vad?
Igniten var mer av ett impulsköp då jag behövde en klocka och ville logga vandring mm.
Vad jag saknar på den är ordentlig paus, splittider, byte av aktivitet (t.ex cykling-vandring).
Smarta funktioner som telefonnummer, meddelande, betalning mm är nåt jag vill ha p.g.a jobbet.
Bra batteri är viktigt. Likaså att jag kan pausa en aktivitet utan att va rädd att den startar igen av sig själv pga tuochdisplay.
Har svårt att bestämma mig då man
Inte slipper att testa de före.
Har kikat på Samsung Galaxy watch 5 pro. (räcker batteritiden?)
Polar Grit X pro
Suunto Peak (räcker 5.an?)
Till cykling använder jag normalt Karoo2.
Suunto och Karoo loggar till samma app och det är positivt.
Polar loggar endast till egen app för full uppföljning. Det är tråkigt då cyklingen automatiskt faller bort. All aktivitet synkas till Strava men känns som klockans/ karoos fulla potential inte kommer till rätta.
Suunto har jag ingen erfarenhet av.
Samsung Galaxy watch 5 synkar bra ihop med min Samsungtelefon?
Hur bra är loggning av aktiviteter?
Annan smartklocka som är intressant?
Garmin faller bort då jag inte gillar deras menysystem och app.
Igniten var mer av ett impulsköp då jag behövde en klocka och ville logga vandring mm.
Vad jag saknar på den är ordentlig paus, splittider, byte av aktivitet (t.ex cykling-vandring).
Smarta funktioner som telefonnummer, meddelande, betalning mm är nåt jag vill ha p.g.a jobbet.
Bra batteri är viktigt. Likaså att jag kan pausa en aktivitet utan att va rädd att den startar igen av sig själv pga tuochdisplay.
Har svårt att bestämma mig då man
Inte slipper att testa de före.
Har kikat på Samsung Galaxy watch 5 pro. (räcker batteritiden?)
Polar Grit X pro
Suunto Peak (räcker 5.an?)
Till cykling använder jag normalt Karoo2.
Suunto och Karoo loggar till samma app och det är positivt.
Polar loggar endast till egen app för full uppföljning. Det är tråkigt då cyklingen automatiskt faller bort. All aktivitet synkas till Strava men känns som klockans/ karoos fulla potential inte kommer till rätta.
Suunto har jag ingen erfarenhet av.
Samsung Galaxy watch 5 synkar bra ihop med min Samsungtelefon?
Hur bra är loggning av aktiviteter?
Annan smartklocka som är intressant?
Garmin faller bort då jag inte gillar deras menysystem och app.
Senast ändrad: