Nya allebike Alpha

Nya allebike Alpha
Nån som har/haft problem med axs sadelstolpen? Min är svampig och gjorde luftningen enligt instruktionerna men blev nada skillnad, gör i vanliga fall allt vad service heter själv men kommer skicka den på 50 timmars service till allebike pga garanti så får jag se vad dom säjjer. Hörde att nån hade borrat hål som allebike godkände för vajer till dropper, finns det någonstans man kan kolla upp vilka mått och vart det är godkänt att borra? Har hellre ” vanlig” dropper istället för el 🙂
Det är en helt vanlig dropper, fast med el. Du får ju inte några fler fördelar med en vajer utom att du behöver byta batteri ibland.

Nya allebike Alpha
Det är en helt vanlig dropper, fast med el. Du får ju inte några fler fördelar med en vajer utom att du behöver byta batteri ibland.
Mjo jag vet vad det är MEN jag tycker axs droppern är onödigt dyr, fullpris är 10500kr tex en oneup med vajer ligger runt 3000. Har ett gäng hojjar med vanlig dropper som jag fettar om nån gång om året och har inget krångel med dom medans den här axs droppern har kännts halvjummen sen dag 1 och nu går den inte att lufta, hade gjort en egen fullservice om det inte var garanti på den 🙂 har hört att man kan borra hål nånstans i ramen för dropperkabel därför jag undrar om nån vet vart 🤷‍♂️ nån skrev att det inte går eller får plats men det tvivlar jag på 🤔

Nya allebike Alpha
Nån som har/haft problem med axs sadelstolpen? Min är svampig och gjorde luftningen enligt instruktionerna men blev nada skillnad, gör i vanliga fall allt vad service heter själv men kommer skicka den på 50 timmars service till allebike pga garanti så får jag se vad dom säjjer. Hörde att nån hade borrat hål som allebike godkände för vajer till dropper, finns det någonstans man kan kolla upp vilka mått och vart det är godkänt att borra? Har hellre ” vanlig” dropper istället för el 🙂
Är det detta som är luftningen du har gjort?

Nya allebike Alpha
Har en Alpha med ram från -24 med matt lack. Den har blivit jätte tråkig i lacken som ni kanske ser. Flammig liksom. Någon som vet vad man kan göra åt det?

Jag testade att lägga på hårdvax med polermedel på en undangömd yta och det ser bra ut. Men jag antar att det sabbar den matta ytan eller?

Bilagor

• IMG_3429.webp
    IMG_3429.webp
    259.1 KB · Besök: 102
Nya allebike Alpha
Har en Alpha med ram från -24 med matt lack. Den har blivit jätte tråkig i lacken som ni kanske ser. Flammig liksom. Någon som vet vad man kan göra åt det?

Jag testade att lägga på hårdvax med polermedel på en undangömd yta och det ser bra ut. Men jag antar att det sabbar den matta ytan eller?
Ett matt yta blir blank med vax.

Nya allebike Alpha

Testa med ett bättre bilvax först. Utan polermedel. Bara applicera, vänta 30 min och torka av med mikrofiberduk.

Tillbaka
Topp