Nya allebike Alpha
Hur den där färgen ser ut på en väldigt redigerad bild och irl är nog ganska stor.Det ser ut precis som den hoj jag skulle kunna tänka mig.... hmm... nu blev det jobbigt...
Gillar att de har den i snygg färg nu också!
Visa bilaga 403275
Tack för svar!Det är nästan den perfekta cykel till snabbt svensk stigcykling! Ja skulle ville a en styvare Pike isf SID, kanske med 130 mm slaglängd. Om man tycker att HA är för slack (tycker jag inte), kan man använde en angleset.
Till 181 cm med 83 innerbensmat är L med 480 mm reach perfekt.
Sant. Man måste se den IRL för att bedöma det på riktigt. Man kan ju iaf utgå från att det inte är svart som de andra. Gillar inte svart.Hur den där färgen ser ut på en väldigt redigerad bild och irl är nog ganska stor.
Gillar styr o sadelvinklarna, men geotabellen säger inget om sadelrörslängd, som verkar långt, eller bb-drop. För mig är kedjestaget lite långt, men jag är inte ute efter en raket.
För långt sadelrör...
Jag gillar de! Kör förnärvarande me 1cm för mycke uppstick på min Epic xl :(Visa bilaga 403306
sadelrörslängden är väl F?
Jag är positivt överraskad över att den är 54 cm i strl xl, är nog inte många utöver mig som gillar det :)
Jag är lite sugen. Men vilken ful ljusgrå färg den har på hemsidan, bilden ovan är snyggare.
SID Select gaffeln, visst har väl den alurör? Vill inte ha kolfiber.
Jag är lite sugen. Men vilken ful ljusgrå färg den har på hemsidan, bilden ovan är snyggare.
SID Select gaffeln, visst har väl den alurör? Vill inte ha kolfiber.
Jag funderar på sid ultimate eller ev pike på den. Vad säger ni Stigrävar? Blir Stig och fjällcykling
36 - 51 orkar de flesta trampa runt.Man kan se i specifikationen för XTR modellen att dom läst noga här på Happy och satt på stora Cykelvasa-klingan direkt, dom missade bara att den ska vara oval också ;)
36 - 51 orkar de flesta trampa runt.
Den som cyklar en lång utförslöpa eller har rejält med medvind på ett öppet fält. Sedan är det bra för kassettens livslängd med lite tid på tio- och tolvdrevet.Men vem behöver kunna pinna på i 50 km/h på en stigcykel med 36x10?
Vem i Sverige behöver pinnar på med 53-11 på landsväg?Men vem behöver kunna pinna på i 50 km/h på en stigcykel med 36x10?
Vem i Sverige behöver pinnar på med 53-11 på landsväg?
Varför har bilar inte bara 3 växlar, dom går ju ändå i minst 140 om man varvar ur osv .
Bara på happy snöas det inte på sånt här.
Jag håller med om att gaffelvinkeln verkar vara för flack. På bild ser ju hojen ut som en skottkärra. Men går det verkligen att byta lagerskålar på en sådan ram? Går det verkligen att montera angleset?
Efter varit och tittat på den idag kan jag säga att den är grå, typ JAS grå.Undra om den är lite Miltär rön eller grå ?
Undra om den är lite Miltär rön eller grå ?
Ser ju att vara en perfekt stighoj, tyvärr utstrålar märket för mycket MEMIL att jag skulle vara intresserad 🙃
MEMIL, där fick jag lära mig nåt nytt 😂
Är man MEMIL-safe om man skippar lycra och kör baggy ?
OkEfter varit och tittat på den idag kan jag säga att den är grå, typ JAS grå.
Det är synd när det blir så på produktbilder. Lex Canyon liksom. Allt ser bra ut efter kraftig redigering.Ok
Hade nog vart snyggare om den vart lite mer åt gröna häller som på de bilder de fotat i skogen. Där ser den grön ut.
Jag kan tipsa om Bikeyoke divine SL, 320mm fri sadelstolpslängd är rätt bra i förhållande till vikten: https://www.bikeyoke.de/en/seatpost-divine-sl-30-9.htmlJag gillar de! Kör förnärvarande me 1cm för mycke uppstick på min Epic xl :(