Nya allebike Alpha

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
En sista ”fånig” fråga, vilka däck kom den med? Den är ju specad med Racing Ralph 2,35” och på alla bilder är det skinwall, men finns det i den bredden?

Spacekitty

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Syns också ingjuten text i slitbanan på nedre bilden om bilden förstoras.

A2EBD444-21C7-4B36-8D02-9CA78611BA66.jpeg

CBE952CE-E70A-45FD-816B-7EE827EDD949.jpeg

@BuTTuS

Senast ändrad:

paxel

Medlem
Nya allebike Alpha
Som jag skrev tidigare: Pike. Pike Ultimate är jättefin, men väger lite mer än en SID. Enda skillnaden mellen SID och Pike verkar vara 32 vs 35 mm rör.

PS: ser nu att Allebike skriver att SID Select har en motion-control dämpare, men det måste vara fel.

Om jag fattar allt rätt så har gaffeln som sitter på, SID Select, 35 mm innerben fr.o.m 2020. Och den har Charger RL

SID = 35 mm
SID SL = 32 mm

Berk

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Om jag fattar allt rätt så har gaffeln som sitter på, SID Select, 35 mm innerben fr.o.m 2020. Och den har Charger RL

SID = 35 mm
SID SL = 32 mm

Du fattar rätt.

Ser inte längre Motion Control på SID på allebikes websidan, dom har korrigerat felet. Antar att Charger RL dämpare på SID Select är samma som på min Pike Select. Det är en fin dämpare.

Spacekitty

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha

SID = 35 mm
SID SL = 32 mm

Då kan @Raggamuffin trycka på köp-knappen direkt. Inget att fundera på längre.

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Känn grupptrycket, jag klickade på köp igår!
Fast det blev bara en XT, hade svårt att väga 60k mot de ambitioner jag har med min cykling :-)

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Hur mycket plats för fetare däck finns det? Kommer jag kunna använda mina ful-hjul från Luxen eller ska de få följa med den...?

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Den här tråden är ett typexempel på att happyiter köper vad som är happyrätt just för stunden. Kul ändå, för allebike är ju ändå ett svenskt företag 😃
Nja, jag väljer att se det som att det tar lite tid innan man vet vad man vill ha. När jag hittade den här sidan för kanske fyra år sedan och hade köpt min första riktiga cykel så var det nån som skrev i en vilkenförstacykelskajagköpatråd att ”köp va tusan som helst, du kommer ändå villa byta sen när du kommit på vad du är ute efter”. Jag väljer att tro det är där jag hamnat nu och har den här tråden https://happyride.se/forum/threads/vad-ska-jag-ersaetta-min-canyon-lux-med.3680950/ till mitt försvar 😊
Hursomhelst så borde min Alpha XT komma på tisdag eller onsdag, då vet jag om jag gjort rätt... Ska även bli kul att testa Shimano igen efter flera cyklar med Eagle I olika versioner.

Spacekitty

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Onza 2,4 på 40/35mm Ibisfälg blir 64 mm.

Svårt att mäta exakt här då kedjestagen är inte mitt för varandra, förskjutna i höjdled. Men räknar jag med att kunna ha 6 mm frigång på var sida om däcket så borde det få plats uppåt 68-70 mm breda (2,8” ?) däck. Har du så vi kan prova sådana?

Bilder mätt med 58mm däcket.

Bilagor

• 1038D12E-9CE9-43FD-A8D5-5591D2694D1F.jpeg
    1038D12E-9CE9-43FD-A8D5-5591D2694D1F.jpeg
    530.4 KB · Besök: 156
  • 8BF9D95E-B351-4735-8293-F6B9B63898C5.jpeg
    8BF9D95E-B351-4735-8293-F6B9B63898C5.jpeg
    690.1 KB · Besök: 132
Senast ändrad:

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Nästan alla produktbilder visar skruvar för flaskhållare på både sadelrör och på downtube. Det kanske någon tycker är bra att den har.

Visa bilaga 410063

På min finns det bara på downtube, långt ner, tredje skruven mellan vajer/bromslang kan jag inte se hur den ska gå att använda ens.

Visa bilaga 410067
Beror kanske på ramstorlek, min XL ser ut så här

1.JPG

SID = 35 mm
SID SL = 32 mm

Min XT kom med 32mm iaf?

jij

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha

BuTTuS

Aktiv medlem
Nya allebike Alpha
Hmm, innebär detta att jag kan använda mina fulhjul med Eagle-kassett från Luxen rakt av i Alphan? Någon som testat?
Fast bromsskiva fram måste i så fall bytas också... är det stor skillnad i känsla mellan 160 och 180mm fram?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer