Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ÖhPå god väg. Synd de marknadsför den i muskulösa lycradudes utan knäskydd etc. Ser bra löjligt ut fortfarande i mina ögon den stilen och inget jag skulle våga köra aggressivt med. Skulle kunna haft 20mm mer slag om de nu ville kombinera en endurohhoj med xc.
Men med ett angle set för 1.5grader flackare och 140mm pike fram och coil dämpare bak hade den sett grym ut. Kommer sälja bra av patriotiska anledningar. Kul att de satsar på fler modeller. Ett av färre och färre märken utan ebike är ett plus.
På god väg. Synd de marknadsför den i muskulösa lycradudes utan knäskydd etc. Ser bra löjligt ut fortfarande i mina ögon den stilen och inget jag skulle våga köra aggressivt med. Skulle kunna haft 20mm mer slag om de nu ville kombinera en endurohhoj med xc.
Men med ett angle set för 1.5grader flackare och 140mm pike fram och coil dämpare bak hade den sett grym ut. Kommer sälja bra av patriotiska anledningar. Kul att de satsar på fler modeller. Ett av färre och färre märken utan ebike är ett plus.
Allmountain, brutal xc är deras egen beskrivning. Down country är en annan ny term jag inte riktigt vet vad det egentligen betyder. Ska jag åka fort utför vill jag ha en poppig cykel som ändå förlåter en del misstag och stök. Så de är inne på rätt spår. 116mm bak och flexig 120mm fram hurrar jag inte över dock, det kommer begränsa nedförsprestandan. 10%till och nån grad flackare så hade jag varit väldigt lockad. Men som hoj för xco måste den vara perfekt.Jag tror du har missat genren, klockren down country om än med för vissa lite långt sadelrör.
Öh
Verkar ju ganska tydligt att det inte är något för dig då om varken cykel , dämperi eller vältränade dudes e din grej.
Allmountain, brutal xc är deras egen beskrivning. Down country är en annan ny term jag inte riktigt vet vad det egentligen betyder. Ska jag åka fort utför vill jag ha en poppig cykel som ändå förlåter en del misstag och stök. Så de är inne på rätt spår. 116mm bak och flexig 120mm fram hurrar jag inte över dock, det kommer begränsa nedförsprestandan. 10%till och nån grad flackare så hade jag varit väldigt lockad. Men som hoj för xco måste den vara perfekt.
Vet inte om du har missat det, men dom har redan en cykel för XCO som heter majestic.Nä de fortsätter att vara allt inom mtb jag inte gillar även om de försöker att locka mig. Vältränade dudes ger hyfsat mindervärdeskomplex. Allebike är för mkt tävling i generna och jag är allt annat än tävlingsfokuserad. Vill dra en pilsner i pausen på mina mtb-turer. Alphan är nygg dock!
Ser majestic mer som en xcm-hoj personligen.Vet inte om du har missat det, men dom har redan en cykel för XCO som heter majestic.
Vad du personligen tycker i dina badbyxor är ju irrelevant. ?Ser majestic mer som en xcm-hoj personligen.
Nöjd? :)
Kostar det extra att få den gamla Comic Sans-loggan? :)
Härlig vårbild med bara armar!
Vilken size har du?Nästan alla produktbilder visar skruvar för flaskhållare på både sadelrör och på downtube. Det kanske någon tycker är bra att den har.
Visa bilaga 410063
På min finns det bara på downtube, långt ner, tredje skruven mellan vajer/bromslang kan jag inte se hur den ska gå att använda ens.
Visa bilaga 410065
Vilken size har du?
Kanske är på större de finns plats för fler hållare? Men borde ju specas kan man tycka.
Kan man köpa sig till efteråkare för rimliga pengar nuförtiden....? Är väl en monetär fråga misstänker jag.
Jämför gärna lite varvtider.
På min finns det bara på downtube, långt ner, tredje skruven mellan vajer/bromslang kan jag inte se hur den ska gå att använda ens.
Om man är landsvägscykling som gillar lycra men och är sugen på att ge sig ut i skogen för första gången, är då Alpha en bra idé? Givet mitt svettointresse är det lockande med en renodlad XC, kollat på Canyon Lux, men Alpha låter som ett trevligt mellanting. Klarar av blandad terräng men lätt nog att köra XC med också? Ingen aning om geometri eller annat, bara kollat på vikt...
Kitty har väl certifierat den för xc?
@Spacekitty Jag är inne på att beställa en Alpha men är lite tveksam över storlekarna. Får man fråga hur lång du är?
har du alltid kört på M på dina övriga cyklar?
Tack för snabbt svar. Då har vi väldigt lika mått :) Men då lutar det starkt åt en Alpha i M för mig. Hur lång var leveranstiden?Jag är 174. Har satt på en 40mm styrstam istället för den 50mm som sitter på vid lev. Har M på min YT Capra och hade M på min Epic också med kortare styrstam.
Jag siktar på ca 500mm fram till styret (reach+styrstam+evt reach på styret) för alla cyklarna, även på landsvägcykeln.
Tack för snabbt svar. Då har vi väldigt lika mått :) Men då lutar det starkt åt en Alpha i M för mig. Hur lång var leveranstiden?
Jäkligt nära att klicka hem en XT... Hur många centimeter i höjdled finns att leka med för stammen?
Tack. Kom den med slangar i? Vet du hur deras uppgivna vikt stämer?På min var det 45 mm extra spacers vid lev.
Tack. Kom den med slangar i? Vet du hur deras uppgivna vikt stämer?