Nya Bulliten

MangeB

Ny medlem
Nya Bulliten
2-1.jpg ht=480

2.jpg ht=480

Ser galet ut! :-)

Senast redigerad av en moderator:
Nya Bulliten
ISCG fäste, 1.5" styrrör och det bästa av allt: Ingen stor Nomad puckel! :-9 Fast den gröna färgen var sådär, annars ser den ok ut. Ska bli roligare att se en hel hoj i annan färg.

/Leo

Nya Bulliten
Ser rätt najs ut. Med bra pris så kan det säkert bli min nästa hoj (och nej, jag tror inte den kommer funka bra till XC.)

Vi får hoppas att det är fyrkantslager och inte ISIS... =)

Nya Bulliten
Tjena!

oohh.. bättre än förväntat.. även om det var puckel så var den inte i nomad/v10 klass iaf..
svinginfästningen ser ju onekligen intressant ut.. OPF klarar jag mig utan..
det enda jag käner diretk är att svingen ser lite överarbetad ut, men kanske ser bättre ut IRL..

mer tumme upp en ner iaf..

Nya Bulliten
Jag tycker den påminner en hel del om artikel hojjen Kross Sign FR2 med bakdämparfästen o allt....
fast det är kanske bara jag som ser lite dålig pga den sena timmen.

Nya Bulliten
Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
>(och nej, jag tror inte
>den kommer funka bra till XC.)

Det tror jag nog den gör, den gamla verkar göra det alldeles utmärkt. Kan nog bli en värdig efterträdare till min... :-9

/Leo

Nya Bulliten
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Mange: Snyggt att du la över bilderna på happys
> server.. dom är borta från nsmb nu.. :D

Såg det .. så jag var snabb. Cache kan vara bra för vissa saker ibland.

Nya Bulliten
Tjena!

Dom slänger bort den från mtbr också.. Dunkade upp bilderna i en tråd där.. tog en halvtimme så fanns det itne ett spår av tråden..

Så dom fick bilderna i två trådar till.. Samma på pinkbike..

Nya Bulliten
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Mange: Snyggt att du la över bilderna på happys
> server.. dom är borta från nsmb nu.. :D

Såg det .. så jag var snabb. Cache kan vara bra för vissa saker ibland.

För övrigt kan man fråga sig vilken som blir nästa innefärg, verkar ju som det kommer komma lite annorlunda färgval, denna olivgröna var ju inte jätte vacker kanske.

Nya Bulliten
Fredrik Larsson skrev:
> Vi får hoppas att det är fyrkantslager och inte
> ISIS... =)

Kanske ska tillägga att det är den nya typen av vevlager jag syftade på, med två lagerskålar och tvådelat vevparti. HT2, X-Type, bla bla.. =)

Nya Bulliten
Nu kan man ju inte se baknavsinfästningen, men jag hoppas att det är utbytbara dropouts så man kan skifta mellan 12mm genomgående eller standard qr. Sen tycker jag också att det borde finnas möjlighet att montera en floater till bromsen på den. Men resten ser ju helt ok ut... Lite trist färg och ser lite risig ut utan dekaler... men det är ju bara småsaker. Santa cruz brukar ju ha bra färger på sina ramar...

Nya Bulliten
Ser riktigt fin ut tycker jag... vad kan en sådan ram gå lös på då ~20kkr eller mer!? Personligen gillar jag den gröna färgen , den ser lixom lite ful snygg ut...

Nya Bulliten
Den gamla kostade ca 16kkr i Sverige så den nya hamnar nog i ungefär samma prisklass.

Ska bli intressant att se när releasen blir officiell, det verkar ju som bilden är hetare än het, om den nu blivit stoppad på två siter redan. Jomper har nog mail snart också? ;-)

/Leo

Nya Bulliten
roefv skrev:
> "ISCG fäste" är det fästen för att montera
> fast "kedje hållare/styrare" eller va det nu
> kallas på svenska...

Japp.

Nya Bulliten
Tjena!

Fick ett PM på mtbr som bad mig ta net bilderna.. Enligt PM:et så är det inte en Bullit, han ville dock inte säga var det är.. Men i två trådar har folkt sagt att det är en Lenz.. Så vet itne riktigt vad man ska tro..

Nya Bulliten
Vad är det här för censur som uppstår, folk lär ju bara bli ännu mer nyfikna.

Att det inte är en Bullit det vetja fan, nån snackade om att han kände nån unge som testkörde just en sån från Santa Cruz. (I Usa dvs)

Nya Bulliten
Mumlet i kulisserna går och det verkar som att det är en Bullit prototyp som inte skulle läcka ut offentligt. Den lite mindre troliga ursäkten är att denna designen är gjord för att den ska gå sönder, dvs testas. Inte den slutgiltiga modellen.

Vidare menar de att denna ramen är hemlig och inte skulle läckt ut, och att de vill ha bort den för att inte konkurrenterna ska få inside info.

Hmm känns liksom som att två bilder som har legat på några forum inte kommer försvinna från "nätet" bara för att posterna försvinner.

Tycker inte det finns så mycket revolutionerande direk, de vill väl bara hålla skiten hemligt ett tag till, och kanske så kommer den se väldigt annorlunda ut i slutändan.

Nya Bulliten
Tjena!

Det är ju samma kille (ballistics) som vill att bilderna ska försvinna, på alla forum.. Mumlar en massa om att ett litet företag kan gå under av en sån här grej.. för mig så låter det som att han tagit en ram från sc fotat och lämnat tillbaka, sen insåg han att han kan nog bli av med jobbet illa kvickt.. eller så är det lenz killen.. mystiken tätnar..

http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=167913

Nya Bulliten
Är ni helt säkra på att det verkligen är en SC-hoj då?
Det finns ju ett litet företag som säljer Bullit-kopior i staterna som börjar på W..
Förövrigt förstår jag inte heller detta med att rita om Bulliten.
Den är ju redan världebns bästa cykel! ;-]

Nya Bulliten
Helt klart snyggare än företrädaren. Helt rätt färg också, om den inte hade blänkt så mycket! Vad är det för pucko som blankpolerar bajsgrön lack? Bajsgrönt skall vara matt och dra till sig smuts.

Nya Bulliten
Vad är det för fantastiskt revolutionerande med en enkelpivot som gör att den måste hållas hemlig? Visst funkar det, absolut. Dock fortfarande yesterdays news med lite färg, bucklor och nya borrhål.

Allt, inkl bilden är PR, något måste man ju gör när idéerna tryter:)

Nya Bulliten
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Det är ju samma kille (ballistics) som vill att
> bilderna ska försvinna, på alla forum.. Mumlar
> en massa om att ett litet företag kan gå under
> av en sån här grej.. för mig så låter det som
> att han tagit en ram från sc fotat och lämnat
> tillbaka, sen insåg han att han kan nog bli av
> med jobbet illa kvickt.. eller så är det lenz
> killen.. mystiken tätnar..
>
> http://www.ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=
> 167913

Har killen brytit ett NDA så är det inte helt omöjligt att han blir stämd över örona. Det är väl så det funkar i Vilda Västern.

// Miche

Tillbaka
Topp