Nya Eurosport player

Nya Eurosport player
Bättre men du får max 720p på vissa sändningar. VODs är bara 480p vad jag sett. Blir inte superbra bild på allt över 1440p-upplösning. Har själv 4k tv och jag hittar oftast fulstreams med betydligt bättre kvalitet. Har mailat Eurosport några gånger och påpekat detta men inget svar.

Har du tv-kanalerna så får du 1080p iaf. Produktionsbolagen ger 4k på i princip alla race nu för tiden men Eurosport väljer att skala ner kvalitén och framförallt via nätet. Säkert på grund av deras plattform. Krypterad p2p hade löst problemet...

Nya Eurosport player
calleking sa:
Bättre men du får max 720p på vissa sändningar. VODs är bara 480p vad jag sett. Blir inte superbra bild på allt över 1440p-upplösning. Har själv 4k tv och jag hittar oftast fulstreams med betydligt bättre kvalitet. Har mailat Eurosport några gånger och påpekat detta men inget svar.

Har du tv-kanalerna så får du 1080p iaf. Produktionsbolagen ger 4k på i princip alla race nu för tiden men Eurosport väljer att skala ner kvalitén och framförallt via nätet. Säkert på grund av deras plattform. Krypterad p2p hade löst problemet...
Hehe, jag sitter annars med analog kabel-tv och en 32" 720p-TV så just upplösningen är inte ett problem ;-)

Nya Eurosport player
42Hz sa:
Usch, dom envisas med silverlight..
Nej inte längre. Möjligt att siten fortfarande använder Silverlight i första hand om det finns installerat, men fungerar även helt utan plug-ins (HTML5 video) och kanske även genom Flash i äldre webbläsare. Prova att avaktivera plug-ins så skall du se att det fungerar ändå.

Nya Eurosport player
Det är baserat på vilket land du loggar in ifrån. Så du får använda VPN eller liknande tjänster för att få tillgång till andra språk. Har inte testat hur det ser ut utanför Europa dock. Men där kan nog rättigheter ställa till det.

Nya Eurosport player
Är det någon som får Eurosportplayer att fungera på en Samsung tv? Får följande fel" Det verkar vara problem med din internetanslutning...." men det är inga fel på internetanslutningen. ESP funkar bra från datorn och telefonen men ja vill liksom ha stor skärm

Nya Eurosport player
Förra året hade man möjlighet att ändra till engelska kommentatorer om man befann sig utomlands. Förstår inte riktigt hur Eurosport tänkte när de tog bort den funktionen. Jag bor i Spanien och de spanska kommentatorerna tjatar hål i huvudet på en - tre vuxna män som sitter och tjafsar med varandra som små barn.

Nya Eurosport player
Finns ett litet lifehack man kan göra. Där jag befinner mig dagtid ligger internet-gwy i ett annat land, sålunda får jag det landets kommentatorer på eurosportplayern. Det jag då gör är att jag disablar wifi och startar EP bara på 4G, sen när det rullar stabilt så slår jag på wifi. Det verkar som om kommentatorsspråket avgörs när man startar klienten, för sen rullar det på bra med svenska kommentatorer.

Nya Eurosport player
Här sitter jag och tittar ikapp på Tour the Slovenia. Kollar på etapp 1 och det går nästan helt felfritt. Går en sväng, handlar, lagar mat. Sätter mig och ska kolla på etapp 2. Har det igång lite i bakgrunden, surfar samtidigt... Tycker att jag har hört samma gagg från snubben som pratar. Tänker att "det var ju ett jäkla tjat om detta då". Kollar lite. Deja vu. Va fasen, "detta har jag ju sett" men servern (eller vad det kan vara) krånglar som vanligt. Det laggar och hoppar tillbaka, bilden hänger sig. (Tålamod) F5ar tio gånger ungefär, startar om dator för säkerhets skull men börjar bli missmodig. Hoppar fram till 2 km innan målgång. Bilden hackar sig fram. När jag väl tagit mig igenom ett par timmars laggande, hackande och svärande så inser jag att ES har samma lopp på både etapp 1 och etapp 2. Suck.

Nya Eurosport player
Jenny W sa:
Här sitter jag och tittar ikapp på Tour the Slovenia. Kollar på etapp 1 och det går nästan helt felfritt. Går en sväng, handlar, lagar mat. Sätter mig och ska kolla på etapp 2. Har det igång lite i bakgrunden, surfar samtidigt... Tycker att jag har hört samma gagg från snubben som pratar. Tänker att "det var ju ett jäkla tjat om detta då". Kollar lite. Deja vu. Va fasen, "detta har jag ju sett" men servern (eller vad det kan vara) krånglar som vanligt. Det laggar och hoppar tillbaka, bilden hänger sig. (Tålamod) F5ar tio gånger ungefär, startar om dator för säkerhets skull men börjar bli missmodig. Hoppar fram till 2 km innan målgång. Bilden hackar sig fram. När jag väl tagit mig igenom ett par timmars laggande, hackande och svärande så inser jag att ES har samma lopp på både etapp 1 och etapp 2. Suck.
Ja laggande och loopande verkar varar standard om det är hög efterfrågan på klippet man vill se.
Live funkade bra under Girot, men så fort man skulle titta på reprisen precis när den kom ut efter live sändningen så var det samma sak varje gång.
Skrev faktisk till supporten om det till slut och fick svar som om dom aldrig hade hört talas om det tidigare. Inte bara automatiskt svar utan ett faktiskt svar från någon. Men enligt supportmanualen 1a tydligen.

Nya Eurosport player
eketjall sa:
Jenny W sa:
Ja laggande och loopande verkar varar standard om det är hög efterfrågan på klippet man vill se.
Live funkade bra under Girot, men så fort man skulle titta på reprisen precis när den kom ut efter live sändningen så var det samma sak varje gång.
Skrev faktisk till supporten om det till slut och fick svar som om dom aldrig hade hört talas om det tidigare. Inte bara automatiskt svar utan ett faktiskt svar från någon. Men enligt supportmanualen 1a tydligen.

Hahaha. "Aldrig hört talas om"? Då har de nog missat mina mejl, som jag aldrig fått någon respons på.

Nya Eurosport player
Jenny W sa:
eketjall sa:
Jenny W sa:

Hahaha. "Aldrig hört talas om"? Då har de nog missat mina mejl, som jag aldrig fått någon respons på.

Kanske var första dan på jobbet

Nya Eurosport player
Alltså Eurosport suger kuk. På alla möjliga jävla sätt, men för det mesta ASOs kuk. Bojkotta skiten. Att de har mage att ta betalt för en reklamfinasierad tjänst är höjden av förakt för sina kunder. Har jobbat på comhem med dem och värre as finns inte. Gäller comhem oxå iofs, och mos def ASO. De förtjänar varandra de där tre, men de förtjänar inte en enda betalande tittare.

Nya Eurosport player
pkarlsson sa:
Fungerar fint via Apple TV?
Fungerar väl ungefär lika bra/dåligt som det mesta av Eurosports IT-lösningar. Ibland inte alls men för det mesta hjälpligt, om än med vissa buggar och egenheter. Förutsatt att du har senaste Apple TV 4 förstås, för äldre modeller finns ingen Eurosport kanal/app men går då att köra AirPlay från appen på iPhone/iPad. Allra sämst är Eurosport Player på Xbox, tror inte jag någonsin fick den att fungera…

Nya Eurosport player
Mayhem sa:
pkarlsson sa:
Fungerar fint via Apple TV?
Fungerar väl ungefär lika bra/dåligt som det mesta av Eurosports IT-lösningar. Ibland inte alls men för det mesta hjälpligt, om än med vissa buggar och egenheter. Förutsatt att du har senaste Apple TV 4 förstås, för äldre modeller finns ingen Eurosport kanal/app men går då att köra AirPlay från appen på iPhone/iPad. Allra sämst är Eurosport Player på Xbox, tror inte jag någonsin fick den att fungera…
Det låter ju inget vidare, ärligt talat. Fungerar det bättre via dator än Apple TV? Kan ju titta där också, men inte lika smidigt och trevligt som att få det rakt i TVn.

Nya Eurosport player
Är det någon som kommer åt Eurosport Player idag? När jag försöker logga in säger den bara felaktigt lösenord, trots att jag återställt det. Som vanligt så verkar eurosport vara sämst på tillförlitlighet och som vanligt inte ett ord från supporten.

Nya Eurosport player
Trött man blir, kan inte logga in , känner inte ingen min email / lösen. Kommer inte åt kontot på något sätt.
Har skickat mail till ESP om detta, väntar på svar.
Har andra löst / fått problem om detta ?

Med vänlig hälsning, Raceit

Tillbaka
Topp