Nya handtag, vilka?

Nya handtag, vilka?
Jensen sa:
Smoothbore sa:
Rattnalle sa:
D i U sa:
Hur bedömer man ett grepp på hur det ser ut? Jag säger absolut inte att man behöver gilla silikongrepp men de ser ju ut som grepp i allmänhet gör. Men känslan är imo klockren. Inget annat jag provat på lånade cyklar eller som suttit på egna cyklar vid inköp har varit ens nära lika bekvämt eller greppigt. Undantaget är om man cyklar utan handskar, då blir de väldigt hala i väta.

Hur bra funkar de med handskar när det är blött? Jag har hört att nackdelen är att de just är hala i väta.

de blir hala i väta utan handskar, med handskar är greppet lika bra oavsett om de är torra eller blöta. Ytan känns lite annorlunda på FIT versioner, lite mer rå yta, inte lika "slät" så möjligt att de är bättre i väta utan handskar, varför man nu skulle köra utan handskar.
De vanliga får samma lite råa yta när man använt dem några timmar. Iaf lyckas jag nöta ner dem så.

Nya handtag, vilka?
Rattnalle sa:
Jensen sa:
Smoothbore sa:
Rattnalle sa:
D i U sa:
Hur bedömer man ett grepp på hur det ser ut? Jag säger absolut inte att man behöver gilla silikongrepp men de ser ju ut som grepp i allmänhet gör. Men känslan är imo klockren. Inget annat jag provat på lånade cyklar eller som suttit på egna cyklar vid inköp har varit ens nära lika bekvämt eller greppigt. Undantaget är om man cyklar utan handskar, då blir de väldigt hala i väta.

Hur bra funkar de med handskar när det är blött? Jag har hört att nackdelen är att de just är hala i väta.

de blir hala i väta utan handskar, med handskar är greppet lika bra oavsett om de är torra eller blöta. Ytan känns lite annorlunda på FIT versioner, lite mer rå yta, inte lika "slät" så möjligt att de är bättre i väta utan handskar, varför man nu skulle köra utan handskar.
De vanliga får samma lite råa yta när man använt dem några timmar. Iaf lyckas jag nöta ner dem så.

Jag tycker det ändå skiljer lite i ytan. Även efter användning. Men kanske minns fel

Nya handtag, vilka?
Jag har ganska stora händer och tyckte Ritchey WCS var lite klena. ESI extra chunky är jag väldigt nöjd med! Sitter bergfast, lätta, bra grepp, bra dämpning.

Nya handtag, vilka?
Min historik (äldst och sämst längst ner) och även rangordning av grepp:

1. Ergon ga3. Sköna, sitter bra och lätta att flytta runt, tog en stund att vänja sig vid formen.
2. Lizardskins DSP igen.
3. Lizardskins DSP. Grymt bra men sitter som berget och kräver lite jobb för att få bort.
4. ESI, hala och satt inte helt hundra på styret + värdelösa ändpluppar
5. ODI lock ons, hårda och tunga. Obekvämt med två låsringar.
6. Nåt pålimmat oem minns inte vad.

Tillbaka
Topp