Nya hjul lvg

Sndn

Medlem
Nya hjul lvg
Hej, behöver nya lvghjul. Har hittat två par begagnade uppsättningar för ungefär 3-4000kr som jag är överväger och undrar hur ni mer erfarna resonerar.

Det första paret är hemmabyggen med Dt Swiss 350 nav, Sapim cx-ray ekrar och Superstars pave 28 fälgar.

Andra paret är ett par Hed Ardennes LT plus.

Skicket bedömmer jag som likvärdigt på bägge.

Vilket par skulle valt och varför? Eller skulle ni valt nått helt annat?

Nya hjul lvg
För dom pengarna får du ju ett par nya Zonda eller Scirocco.
Aven om Ardennes har bra renommé så kommer ju mycket av det från att de var tidiga med att vara "touring-" breda vilket ju inte är så speciellt numera... Men är HEDhjulen i nyskick så varför inte.

Nya hjul lvg
Har kikat på Campagnolo/Fulcrums alternativ också (har förstått att det är i princip samma). Verkar också vara vettiga och dom är ju nya vilket naturligtvis är en fördel.
Sjukt svårt att avgöra vad man ska prioritera. Har bara kört med gamla standardhjul tidigare och har ingen erfarenhet att luta mig på när det kommer till hur man ska prioriera när det kommer till olika nav, ekrar, fälgars bredd och höjd och så vidare.
Det är ju lätt att läsa sig till vad som är optimala. Men när man har en tight budget så blir det knepigt.

Sjukt svårt att läsa på i ämnet också tycker jag. De flesta tidningstest som man kan hitta via google är ju de brittiska. Min erfarenhet av brittiska produkttester är att om man först bläddrar igenom tidningen (eller hemsidan) och kollar vilka annonsörer de har, så kan man se vilket betyg de olika produkterna kommer få...
Tyska Tour verkar ju vara seriösa och kompromisslösa. Men min tyska är totalt obefintligt så det är ju kört.

Tillbaka
Topp