Nya Hjul Racer?

MrMidget

Medlem
Nya Hjul Racer?
Har funderingar på att köpa nya hjul men behöver lite åsikter, Tips. Funderar nu på antingen Fulcrum racing 3, eller Mavic Ksyrium Elite!? Eller finns det nått annat bra i samma prisklass?.

Tack. sÖder

Nya Hjul Racer?
ligger ett par bontrager race x-lite på köp och sälj.
Actionsports.de bygger trevliga hjul på dt fälgar, med dt, eller shimano-nav som är trevliga annars.
Xero XR Carbon kanske...
PZ Racing CR2.3 har jag läst bra om.
Finns hur mycket som helst i den prisklassen, lite mellansegments-hjul

Nya Hjul Racer?
Funderade själv en del på vilka hjul jag skulle köpa innan sommaren och tittade bla på Zonda & Reynolds Solitude.

Slutligen blev det ett par Easton EA90TT (http://www.eastonbike.com) då jag letat efter prisvärda alternativ utomlands. Finns ju även en del andra Easton EA90 varianter med lägre profil & fler ekrar.

Beställde först från CRC i UK, men efter att väntat 2 månader på att de skulle få in hjulen avbokade jag ordern och köpte från Ebay USA, som faktiskt blev billigare trots frakt, moms & tull.
2 dagar efter jag avbeställt ordern från CRC så kom ju naturligvis hjulen in där.......

På CRC finns campaversion för ~4500SEK (fraktfritt) (troligtvis det exemplar jag beställde).

Priset jag betalade på ebay (ediscountbike) var 477$ +60$ frakt.(+moms&tull ~1000sek)

Nya Hjul Racer?
Har kollat en del på Ebay, då jag köper mycket annat där. Men det är ju trist då grejerna fastnar i tullen samt att man aldrig vet hur länge det tar att få grejerna. Men England är ju ett alternativ dock inte lika imponerande priser ibland.

Nya Hjul Racer?
Ksyrium Elite är man nog mest spekulant på, då två av mina kamrater kör på dom och är mycket nöjda. Men jag fick höra idag av en kille att han uppfattade dom som "hårda" vad det nu kan innebära?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp