Nya Maxxis Rekon Race och Aspen i 29x2.4WT
Vet inte om det har diskuterats. Det var på tiden att det kommer breda, rena XC däck som är optimerade för 30mm fälgar från Maxxis.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Breda? Innebär inte wt att dom är smalare ..
WT - Wide trail, däck gjord för bredare fälg.
*Ändring: någon hann före med svar
Fast problemet är väll angivna mått som sen inte stämmt verkligt.
Gäller även andra fabrikat o modeller. Eller är ja helt ute cyklar ;)
Det står att de kan användas med 25mm fälgar också.WT är väl att dobbarna är flyttade så de kommer rätt på bredare fälgar. Minst 30i tror jag
Stämmer. Jag satte på ett Rekon 2.4 wt bak på stighojen för ett par veckor sen, det var betydligt smalare än det DHR II 2.3 (ej wt) som det ersatte.Därför tex ett 2.4"wt borde bli smalare än ett icke 2.4" på samma fälg. Men med iofs bredare mönster vilket är bra.
Ytterst märkligt då jag haft Rekon 2,4" WT som var exakt lika stort som DHR II 2,4 WT (som rimligen borde vara större än 2,3"). På samma fälg med 29 mm innerbredd.Stämmer. Jag satte på ett Rekon 2.4 wt bak på stighojen för ett par veckor sen, det var betydligt smalare än det DHR II 2.3 (ej wt) som det ersatte.
Ok, har jag fått ett felmärkt 2.2? ?Ytterst märkligt då jag haft Rekon 2,4" WT som var exakt lika stort som DHR II 2,4 WT (som rimligen borde vara större än 2,3"). På samma fälg med 29 mm innerbredd.![]()
Jag tror inte de är ute än. Finns inte nånstans på nätet.Jag tror inte de mäter på klackarna.
Någon som sett dem i butik nånstans?
Konstigt att de inte är ute ännu. Det är ju ett halvår sen nu, sedan det skrevs om de här däcken.
Rekon Race 29x2.4WT på 30mm fälg.Jaha tack så mycket. Såg inget när jag googlade.
Nån som har provat? Isåfall, vad är den verkliga bredden?
Fast det där är vanliga Rekon, inte Race. Det har funnits i flera år.![]()
MAXXIS Tire REKON 29 x 2,40 WT 3C MaxxTerra TR EXO, 47,50 €
MAXXIS tire REKON 29 x 2 40 WT 3C MaxxTerra TR EXO The Maxxis Rekon is a very voluminous tire that you can use for daily tours, you can shred eagerly in ther2-bike.com