Nya Maxxis Rekon Race och Aspen i 29x2.4WT

mv70

Aktiv medlem
Fast problemet är väll angivna mått som sen inte stämmt verkligt.
Gäller även andra fabrikat o modeller. Eller är ja helt ute cyklar ;)

jonte987

Aktiv medlem
WT är väl att dobbarna är flyttade så de kommer rätt på bredare fälgar. Minst 30i tror jag

Sam00

Aktiv medlem
Det står på sidan jag länkade till att de mäter 61mm, alltså de nya 2.4WT. Mina Rekon Race 2.35 har jag mätt till 56.5mm vid dobbarna.
Fast problemet är väll angivna mått som sen inte stämmt verkligt.
Gäller även andra fabrikat o modeller. Eller är ja helt ute cyklar ;)

Senast ändrad:

Sam00

Aktiv medlem
Kan det verkligen variera så mycket i verklig bredd mellan olika exemplar? De skriver att Rekon Race ska vara 59mm på 25mm fälg. På mina 30mm är samma däck strax under 57mm.

Lingon

Aktiv medlem
Därför tex ett 2.4"wt borde bli smalare än ett icke 2.4" på samma fälg. Men med iofs bredare mönster vilket är bra.
Stämmer. Jag satte på ett Rekon 2.4 wt bak på stighojen för ett par veckor sen, det var betydligt smalare än det DHR II 2.3 (ej wt) som det ersatte.

Makten

Aktiv medlem
Stämmer. Jag satte på ett Rekon 2.4 wt bak på stighojen för ett par veckor sen, det var betydligt smalare än det DHR II 2.3 (ej wt) som det ersatte.
Ytterst märkligt då jag haft Rekon 2,4" WT som var exakt lika stort som DHR II 2,4 WT (som rimligen borde vara större än 2,3"). På samma fälg med 29 mm innerbredd. :unsure:

Lingon

Aktiv medlem
Ytterst märkligt då jag haft Rekon 2,4" WT som var exakt lika stort som DHR II 2,4 WT (som rimligen borde vara större än 2,3"). På samma fälg med 29 mm innerbredd. :unsure:
Ok, har jag fått ett felmärkt 2.2? 😡
Var tvungen att gå ut och mäta, Rekon däcket är 56.5 mm. Fram sitter ett DHF 2.3 (ej wt) som är 58mm, båda på 25mm fälgar.

Sam00

Aktiv medlem
Jag tror inte de mäter på klackarna.

Någon som sett dem i butik nånstans?
Jag tror inte de är ute än. Finns inte nånstans på nätet.

Jag mätte upp strax under 57 vid sidorna. På samma sätt som på bilden nedan, men på 30mm fälg. Vid dobbarna var det 56,5 på 2.35 Rekon Race. Men de kanske töjer sig och blir bredare efter att ha varit fyllda med luft ett tag, vilket är hur nån förklarade för mig att det funkade, i en annan tråd.
Det var 58,37 de mätte upp men så det är inte så stor skillnad men det är på en smalare fälg

Screenshot_20200527-082351_Samsung Internet.jpg

kontorsråttan

Aktiv medlem
Men är inte Maxxis ökända för att ljuga om däcksbredderna? Alla tillverkare gör det väl till viss del, men på Maxxis måste man alltid dra bort 5mm mellan specad bredd och verklig bredd?

Sam00

Aktiv medlem
Konstigt att de inte är ute ännu. Det är ju ett halvår sen nu, sedan det skrevs om de här däcken.

Sam00

Aktiv medlem
Jaha tack så mycket. Såg inget när jag googlade.
Nån som har provat? Isåfall, vad är den verkliga bredden?

Berk

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer