Nya mobila HappyMTB

Nya mobila HappyMTB
med opera och android 2.3 (?) ser happy numera helt knas ut oavsett version..

edit: glöm, jag hade visst varit lite pillig och aktiverat enspaltsläge...

Senast ändrad:
Nya mobila HappyMTB
s skrev:
-------------------------------------------------------
> JohanA skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "Ny"-länken är medvetet stor för att det ska
> > vara enkelt att klicka. Men jag får fundera
> lite
> > på hur man kan minska ner det.
>
> Lägg den till höger om rubriktexten och låt
> även tidsstämpeln (idag xx:yy) vara en del av
> länken. Tidsstämpeln kan med fördel stå inne i
> ny-knappen, så blir det en stor och tydlig knapp.
> Lägger du till vem som skrev senaste inlägget
> så skulle även det kunna stå inne i Ny-knappen.

Eller varför inte låta hela ytan för tråden vara länk till ny? För hur ofta vill man gå till första inlägget i en tråd man redan läst tidigare inlägg i?

Både på mobil och klassisk vy!

Nya mobila HappyMTB
Sju steg bakåt i utvecklingen? Blev ju plötsligt mindre överskådligt än vanliga happy!

Edit, var nog en bugg, nu ser det bra ut.

Senast ändrad:
Nya mobila HappyMTB
Inläggslistan för mobilversionen har justerats något:
- Kompaktare utseende
- Datum på senaste inlägg är nu klickbart tillsammans skribents namn.
- "Ny" har flyttat ner och är klickbart tillsammans med antalet inlägg.

Ser det knasigt ut så testa och ladda om sidan eller töm cachen. Det har gjorts några ändringen på css-filen.

Nya mobila HappyMTB
Ingen som har problem med att gå till youtube via Happy appen?
Så fort jag klickar på en youtube länk så stäng både Happy och tuben ner.........

Nya mobila HappyMTB
Tycker det blev helt jävla fruktansvärt, ursäkta språket men fyfaen vad svåröverskådligt! Total migrän att lite snabbt leta igenom vilka rubriker som kan tänkas vara läsvärda... Slutsurfat via mobilen i annat än nödfall här ivf.

Nya mobila HappyMTB
ha ha, inte ens när alternativet att ha det som tidigare finns så är vissa nöjda. jag fortsätter göra tummen upp, väl avvägt även om det nu är på gränsen till att bli för plottrigt för att det ska vara ett intressant alternativ till att surfa som förut.

Nya mobila HappyMTB
Förr tog det absolut max 4 sekunder att skumma igenom hela inläggslistan på en sida. Men förmodligen närmare 3 sekunder. Då var det en tydlig gränsavdelning mellan rubrikerna. Nu flyter ju allt bara ihop. Väldigt likt att läsa ett långt textstycke utan punkter, komman och styckesindelning eller radbrytning.

Nya mobila HappyMTB
Kul att så många gillar ändringen!

Niko/Frost gränsavdelningen är väldigt lik som den var innan. Det låter som den nya css-filen inte laddats in ordentligt. Testa och töm cachen.

Nya mobila HappyMTB
Snyggt och stilrent på luren, på surfplattan gör sig standard versionen bättre...
Finns ingen anledning till att klaga när det finns en länk till originalet om man så vill.

En funktion jag saknar är "ta mig till sista sidan knappen" om en tråd innehåller flera sidor.

Tummen upp!

Nya mobila HappyMTB
AddeN skrev:
> Sådär, ska vi inte ta och dela upp forumet i en
> "vanlig" del och en OT-del där man kan posta om
> roliga katter, LVG och tempoturer?

+1! För första gången på länge känns det som det är dags för en landsvägsdel, det vore väl en sak om folk i alla fall kunde märka trådarna med LVG eller liknande så man kan lätt kan ignorera dom om man är ointresserad.

Speciellt när folk frågar vilka prylar dom ska köpa, typ hjul, gafflar, mm., har man tur kan man luska ut att det gäller racer, det är rent ut sagt ett jäkla oskick!

Nya mobila HappyMTB
Luke skrev:
> En mandatory check box för LVG, MTB, CX el.
> övrigt som ger inlägget olika färg beroende på
> val?

Det var faktiskt inte en jätte dum idé.

Nya mobila HappyMTB
Meh, inga fler toner och färger. Jag är skeptisk.

Nu är det RIKTI>GT bra tycker jag. Har jag redan nämnt tidigare men lite extra beröm är ni värda. :-)

Nya mobila HappyMTB
GORM skrev:
> Ingen som har problem med att gå till youtube via
> Happy appen?
> Så fort jag klickar på en youtube länk så
> stäng både Happy och tuben ner.........

Jag ska kika på det!
/Pontus

Nya mobila HappyMTB
Kanske har missat det men saknar att kunna ladda upp bilder via mobilen. Vore väldigt smidigt. Att happy blev såhär bra med mobilversionen har gjort att jag "kommit tillbaka" då jag sällan har tid att kolla happy på datorn när jag väl sitter där. Men det är lättare och smidigare nu när man kan småskurna igen på mobilen när man sitter på buss, dass eller cykelpendlar ;)
Tack.

Nya mobila HappyMTB
nope, inte på Iphone vad jag kan se nu när jag kollade? I fullversionen finns knappen där men det går inte ladda upp ngn, i mobilversionen så är det ingen knapp där?
bugg hos mig?

Nya mobila HappyMTB
MRobson skrev:
> Samma för mig, har heller ingen möjlighet att
> ladda upp filer i mobilversionen.
> Har en samsung Galaxy S2 med ics och opera.
> Bilder tar som sagt oxå något längre att ladda
> in på mobilversionen (komprimering?)
> Tycker den är toppen i övrigt!

Förmodar du knäpper bilderna i full storlek? Då tar det tid att ladda upp, testa att göra dom till 800pix breda så går det betydligt snabbare! :)

Nya mobila HappyMTB
Iphone med standardläsaren (Safari) stödjer tyvärr inte filuppladdning. Testa isåfall att ladda ner Opera Mini som är gratis, den webläsaren stödjer filuppladdning eller ladda ner tredjeparts programmet HappyMTB på App store som stödjer filuppladdning (det kostar tyvärr pengar).

Har du Android, testa och ladda ner senaste Chrome läsaren eller uppgradera operativsystemet på telefonen.

Nya mobila HappyMTB
Provar med se active. Verkar funka, men jag ser inte var bilden hamnar förrän jag förhandsgranskar.

Bilagor

• DSC_0039.JPG
    DSC_0039.JPG
    153.9 KB · Besök: 64
Tillbaka
Topp